آرکام نایت چگونه بازیکن را در قالب شوالیهی تاریکی قرار میدهد؟

مردم دنیا به این وسیله درباره بتمن در این روز صحبت می کنند. با توجه به پویایی زاویهی دید بازی که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم و این حقیقت که عنوان بازی (آرکام نایت) بر اساس شخصیتی غیر از بتمن انتخاب شده است، تصور اینکه کل بازی در واقع به بررسی ماهیت شخصیت بتمن بپردازد، غیر منطقی است. هارلی کویین در اکثر داستان های بتمن در آغاز زنی روانپزشک است که قربانی بیمار روانی اش یعنی جوکر می شود. در چند سال اخیر این لباس جزء پر فروش ترین و پر تقاضاترین لباس در بین شخصیت های کارتونی بوده است که نشان دهنده شخصیت قوی و دلاوری می باشد. شیوع کووید ۱۹ به ما نشان داد که حتی وقتی کسی ماسک میزند عملا ناشناس میشود.

«مت ریوز» (Matt Reeves) با ساخت «بتمن – من انتقام هستم» (The Batman – I am vengeance) به همه ثابت کرد که میشه فیلمی ساخت که نه تنها به کمیک بوکها وفادار باشه، بلکه سرگرمی رو هم با هنر ادغام کنه؛ میشه گفت که این اثر یه روایت احیاکننده از دنیای این ابرقهرمانه. اما چیزی که میشه گفت بین همه ی اونها مشترکه مقاوم بودن لباسه. یک عدد از دکان های فعال در همین راستا را می توان فروشگاه پرشین خرید دانست که تمامی محصولات آن از بالاترین میزان مرغوب بودن برخوردار بوده و تمامی خریداران از آن راضی بودن کامل داشته اند. بدون شک یکی از مواردی که گاتهام را از دیگر سریالهای کمیک بوکی جدا میکند، دارک تر بودن (فضای تاریک) و بسیار خشن این سریال است… بازگشت آدام وست و برت وارد پس از چندین سال، یکی از نکات مثبت این انیمیشن بود.

و یکی از انها تغییر منشا شنل سوپرمن است. همانطور که قبلا اشاره شد، یکی از تلخترین سکانسهای بازی زمانی است که بتمن توسط مترسک بسته شده و با جوکر در ذهنش روبرو میشود. امروزه آنقدر در زندگی کودکان ابرقهرمانان وجود دارند که تمام وسایل شخصی آنها مانند عینک، لباس، اسباب بازی، کیف و صورت یکی از ابرقهرمانان حک شده است. حمله جوکر علیه بتمن، هیچوقت آنقدر شخصی نبوده است؛ البته از زمان جیسون تاد و باربارا گوردن که توسط این دلقک مورد هدف قرار گرفتند یا کشته شدند. این لباس ۲۰۸ سانتی متر ارتفاع دارد و شخصی که داخل آن قرار میگیرد، به لطف گوش های بلند و نوک تیز خفاشی آن، بسیار بلند قدتر از آنچه هست نشان میدهد. او را به عنوان یک فعال اجتماعی که با معترضین بر علیه وحشیگری پلیس ایستاده بود نشان داده شد. «در طراحیهای قبلی لباس بتمن مخصوصا در بخش نقاب و کلاهش، چهره او شبیه یک شیطان طراحی شده که دارای یک بینی نوک تیز و یک اخم بزرگ است. در آخرین خبر در مورد این بازی گفته شده که شخصیت بتمن به بازی اضافه شده و شرکت طراح این بازی با شرکت DC قراردادی بسته تا این شرکت بتوانید در یک حالت خاص از این لباس استفاده کنید.

علامت سوال سبز رنگ در محل وقوع جرم، برند این شخصیت حساب می شود.خیلی عجیب است که این شخصیت یکبار در دنیای سینمایی بتمن به طور جدی حاضر شده که جیم کری البته در همان یک بار او را جاودانه کرد. او تربیت بدنی خاصی دارد و برای حل مسائل از هوش، استدلال و تکنیک های تحقیقی استفاده می کند. در واقع بتمن در این فیلم نه با اتکا به زورِ بازو یا پول بلکه با استفاده از هوش سعی در حل مشکلات داره. درطول داستان و در تلاش برای حل معماها شخصیتهای بیشتری به مخاطب معرفی میشن، مثل کارمین فالکونی (Carmine Falcone)، ازوالد کابلپات یا پنگوئن (Oswald Cobblepot or Penguin)، سلینا کایل،کت وومن یا زن گربهایی (Selina Kyle Or Catwoman) که هر کدوم دقیقا به شیوه و روایتهای کمیک خودشون شگفت انگیز هستن. در طول تاریخ، در هر فرهنگ و تمدنی، همیشه ابرقهرمانی وجود داشته که ناجی مردم بوده است و امروزه او را در اساطیر هر کشوری می شناسیم. لباس پسرانه بتمن را می توانید از فروشگاه های سراسر کشور به صورت حضوری و آنلاین در هر سایز و با قیمت مناسب خریداری کنید. من بت یا چگونه بتمن را برعکس کنیم! معمولا جوکر را کدو تنبل من صدا می زند و اصولا در اکثر کامیک ها و انیمیشن ها و فیلم ها زنی هوسران و چشم چران به نمایش در می آید!

دقت داشته باشید که پس از شستشو لباس می توانید آن را آویزان فرمائید و امکان گشاد شدگی در این طریق شستشو وجود نخواهد داشت. لباس قهرمانان بتمن در میان کودکان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار میباشد چرا که این شخصیت ابر قهرمان از توانایی های بسیار خاصی برخوردار بوده و همیشه به مبارزه با ظلم و لباس ابرقهرمان بتمن ستم می پردازد. از دل شخصیت بتمن و دوستانش و دشمنانش کامیک ها و فیلم ها و انیمیشن های معروفی چون تایتان های نوجوان و جوخه خودکشی و بتگرل و نایت وینگ و دختران گاتهام و.. درست است که این قسمت از مجموعه فیلم های بتمن شوالیه تاریکی نسبت به قسمتهای دیگر آن افت داشته است، اما در مجموع ساخته نولان بسیار بهتر از سایر فیلم های بتمنی است. او از معدود تبهکارانی است که هویت بتمن را در داستان ها می داند و اوایل به عنوان یک مزدور خفن در داستان ها ظاهر می شد ولی امروزه دنبال حکمرانی در شهر گاتهام است. فیلم با نمایش شهر « گاتهام» (Gotham City)، مونولوگهای بتمن با بیننده و همچنین اولین درگیریهای این قهرمان با خلافکارهای این شهر آغاز میشه و مخاطب رو در همون دقایق اول مخکوب میکنه. برای تکمیل کردن فهرست فیلم های بتمن تمامی سریالهای دهه 1940 را نادیده گرفتهایم و در این فهرست انیمیشن های نمایش خانگی را نیز لحاظ نکردهایم.

به همین خاطر یکی شدن همین بتمن با ظلمت را به مهربانی احساس میکنیم و باز نیز جلوهی ترسناک وی را میبینیم. شاید باورتان نشود ولی بتمن به نوعی دچار فوبیای خفاش است و از خفاش می ترسد. این نشان میدهد یهودیت چقدر روی این قهرمان تاثیر گذاشته است. نشان بتمن هم رنگ با لباس بود و به نسبت بزرگ بود و در بلاس حک شده بود و کمربند بتمن هم رنگی میان زرد و طلایی است. شخصیتی که تیم برتون از این کاراکتر در فیلم بازگشت بتمن ساخت او را بسیار مهم تر و جدی تر از پیش کرد.

اما بخشی از چیزی که باعث میشود این رویکرد در اینجا کار کند، جهانی است که ریوز برای قرار دادن نسخه خود از بتمن در آن ایجاد کرده است. ابرقهرمانان گذشته بر خلاف ابرقهرمانان امروزی در قالب انیمیشن و داستان به ما ارائه شده و در حماسه ها و اسطوره ها حفظ شده و به ما رسیده است. بنابراین بار زیادی بر دوش پتینسون برای موفقیت فیلم وجود دارد و عجیب نیست که او برای دیدن نسخه نهایی، وحشتزده بود. بعد از رخ دادن همین اتفاق، سوپرمن یک زره ویژه و منحصربهفرد بتمنی از آلفرد گرفت تا بتواند از آن به جهت مبارزه اهمیت جنایتکاران به کار گیری کند (آلفرد به این مراد همین زره را طراحی کرده بود تا از موقعیت فانی او مراقبت کند). سازندگان این اثر به دنبال ارائهی نسخهی ویژهی خودشون از گاتهام و خفاش شبِ این شهر رفتن و با استناد به جنبهی کلیدیِ بتمن در کمیکها بهعنوان «بزرگترین کارآگاه جهان» قهرمانی را به تصویر میکشن که به همان اندازه که ابزارش جذاب و کاربردیه ، مغزش هم هنگام کشف یک معما خوب کار میکنه. تعدادی ماشین و وسیله نقلیه بیرون جایی که ظاهراً دادگاه شهر گاتهام است حضور دارند.

میخوانیم، متوجه میشویم که موفقیتهای این فیلم به هیچ وجه بیدلیل نیست. در کمیک سوپرمن امریکن الین معلوم میشه که شنل سوپرمن تزئینی نیست و وسیله ی کاربردی برای اون به حساب میاد. حالا فردی مانند کلارک کنت دارید که ادم مطرحی نیست کسی اصلا بهش اهمیتی نمیده شکاک ترین ادم هم اگر مشکوک بشه فقط میگه وای تو چقدر شبیه اون قهرمان شنل پوش هستی. اون مثل بادبان کشتی هوا را میگیره و کشش کافی رو ایجاد میکنه که باعث میشه سوپرمن سقوط نکنه. این آدم هم مثل اکثر دشمنان بتمن باهوش است. این تفاوت در ابتدا با شخصیتپردازی متفاوت «بروس وین» (Bruce Wayne) خودش را نشون میده و این در حالیه که حالا بروس وین در حکم یه نقاب برای بتمن هست. کارماین اینفانتینو، جیم آپارو، نیل آدامز، مارشال راجرز و آلن دیویس در سالهای آتی تقریباً یک لباس را در طراحیهایشان استفاده کردند؛ بزرگترین تفاوت در طراحیهای آنها درازی گوشها بود. بتمن، به عنوان یک شخصیت، در این زمان هنوز داشت شکل میگرفت.

کودکان بسیاری از مهارت های زندگی را با غوطه ور شدن در دنیای نقش آفرینی در لباس های مختلف مانند لباس حیوانات کودکان یا لباس های حرفه ای کودکان با پوشیدن ماسک های نمایشی نمدی تمرین می کنند. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، این تنها بخشی از آشی است که مت ریوز با فیلم جدید خود از دنیای دی سی برای طرفداران پخته است. کت وومن از محبوبیت خاصی برخوردار است به طوری که یک سری کمیک و داستان و حتی فیلم جداگانه برای این شخصیت ساخته شده و حتی گاهی از او به عنوان قهرمان تا ضدقهرمان یاد می شود. پس باید گفت که تعدد حضور او بیشتر از اشتیاق خود میلر ریشه میگیرد.

امکان استفاده از این لباس در داخل و یا خارج از منزل وجود خواهد داشت و می توانید با این لباس به ورزش کردن نیز بپردازید چرا که وزن آن سبک بوده و الیاف آن به گونه ای در نظر گرفته شده است که هوا به خوبی در داخل آن حرکت خواهد کرد. لباس طرح بتمن ویژگی های زیادی دارد که آن را برای خرید کردن اهمیت قیمت تر کرده هست و از جمله مهمترین خصوصیت های آن می قدرت به فرآورده مرغوب آن اشاره کرد چرا که به هیچ وجه باعث بروز حساسیت نشده و سوای هیچگونه نگرانی می توانید از آن استفاده نمایید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: