اتاق فرار شبح بازارچه تهران اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران-آل اسکیپ

اتاق فرار شبح بازارچه تهران اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران-آل اسکیپ

همچنین برای دریافت مشاوره، جهت رزرو بهترین اتاق فرار رشت، میتوانید با شماره های پرتال اتاق فرار رشت تماس بگیرید تا کارشناسان پرتال اسکیپ روم رشت با توجه به سلیقه و تعداد تجربه شما، بهترین اتاق فرار رشت را به شما معرفی کنند. اتاق فرار اشطباح اولین ساخته مجموعه اتاق فرار دزل اسکیپ در ژانر وحشت, تئاتر تعاملی, اسکیپ روم اقتباسی دلهره آور و در منطقه طرشت تهران میباشد. اتاق فرار بازی هیجان‌انگیزی است که برای چند ساعت فعالیت بدنی، چالش ذهنی، سنجش هوش، چالش کار گروهی و همچنین سرگرمی جالب و خنده دار، از ویژگی‌های اتاق فرار است. چاشنی هنر و تجربه خاص در اتاق فرار تئاتر تعاملی به شدت این بازی را تبدیل به خاصترین سرگرمی برای علاقه‌مندان هنر کرده است. اتاق فرار تعاملی شما را وادار می‌کند که بخشی از داستان و تجربه بازیگر باشید یا در تعامل با او، حرکت کنید تا روند داستان را پیش ببرید. مجموعه اتاق فرار اسکیپ‌‌رومیست از دی ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

در ابتدا بهتر است ژانر این کلمه بیگانه را بررسی کنیم، اگر بخواهیم به لغت‌نامه فارسی مراجعه کنیم این کلمه را نوع یا گونه ترجمه شده است، به‌اصطلاح داستان ماجرا و سبکی که در اتاق فرار حاکم است را ژانر می‌نامند. یکی از ویژگی های بسیار جالب بازی های شانس فرار طبقاتی بودن و محیط بسیار بزرگ آن است که باعث میشود چالش های موجود در بازی بیشتر و جذاب تر شود. فرقی نمیکند در کجای تهران باشید، تجربه این اتاق فرار باعث میشود بازی های دیگر آن را نیز دنبال کنید. قطعا طراحی و ساخت چنین اتاقی؛ سخت تر و پیچیده تر از اتاق های فرار معمولیه و کار طراحای چنین اتاقی پر از فراز و نشیبه، چون طراحی تلفیقی که جایگزین ساختار قبلی میشه، احتیاج به هوش و درایت داشته و طراح باید حساب همه جا رو بکنه.

  • تئاتر تعاملی یا مشارکتی به نوعی فرایند محوره که در جریان مشارکت و ارتباط دو طرفه بین بازیگران و تماشاگران نمایش، یک اجرا گردان که جایگاهی شبیه به کارگردان در تئاتر سنتی داره، قرار می گیره.
  • سناریو عامل سنگینی در بازی اتاق فرار است که اگر نویسنده بتواند شما هیجان و انرژی شما را در تمام بازی در یک سطح نگه دارد مسلما توانسته سناریو قدرتمندی بنویسد البته برای اجرای سناریو نیاز به یک گیم مستر قوی و خلاق است.
  • در تایم فور فان شهر‌های زیادی پوشش داده شده‌اند که شما می‌توانید هرکدام که به محل زندگی شما نزدیک‌تر بود را انتخاب کنید.

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی تایم فور فان به‌عنوان مهم‌ترین وب‌سایت در زمینه اسکیپ روم در ایران بپردازیم و بخش‌های مختلف آن را مرور کنیم. البته ژانرهای دیگری هم وجود دارد که شاید زیاد طرفدار نداشته باشند. بیشتر طرفداران و علاقه مندان بازی اتاق فرار در ایران بیشتر به ژانر ترسناک علاقه دارند. برای اثبات این حرف میتوانید سری بهصفحه اتاق فرار سایت کج بریمبزنید و میبینید که تعداداتاق فرارهای ترسناکنسبت به سایر ژانرها خیلی بیشتر است.

یکی از دیگر بازی های مجموعه اسکیپ روم دات آی آر است که در ژانر دلهره آور و تئاتر تعاملی برای دوست داران اتاق فرار در شهر تهران در حال اجرا می باشد که در اینجا به معرفی این اتاق فرار می‌پردازیم. به این دلیل که ما همیشه برای تجربه‌های شما خاص فکر می‌کنیم و البته به‌تمامی شما فکر می‌کنیم. در این ماه شبحِ بازارچه توسطِ تیمِ طراحی اسکیپ‌روم دات آی‌آر طراحی و اجرا شد. شبحِ بازارچه با تمامیِ تجربیاتِ قبلیِ شما و حتی شاید تجربیاتِ آینده‌ی شما متفاوت است.

سناریو اتاق فرار

در هر صورت تو اتاق های فرار تعاملی، هم بازیکنا و هم اکتورها تلاش می کنن تا با تکمیل سناریوی بازی، شور و هیجان فضای بازی رو بالا ببرن و اوقات خوشی رو برای هم بسازن. اتاق های فرار تعاملی می تونه تو همه سناریوهای اتاق فرار مثل ژانر ترسناک، معمایی، طنز و وحشت اجرا بشه و اکتور می تونه در قالب نقش منفی یا مثبت ظاهر بشه و در پیشبرد سناریو، بازیکنا رو در جریان بازی همراهی کنه. ولی نکته مهم اینه که حضور و نقش آفرینی همه اکتورها کاملا در راستای سناریو و موضوع داستان بوده و از پیش کاملا تعریف شده ست و طراح با پیش بینی همه حرکات و رفتارهای شما، اکتور رو به بازی اضافه می کنه. اگر تابه‌حال در بازی اتاق فرار شرکت نکرده‌اید، باید بدانید اتاق‌های فرار نوعی سرگرمی هستند که از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده‌اند. هدف از اجرای این سرگرمی، به‌کارگیری فعالیت بدنی همراه با کار فکری بود. بعد از مدتی، اتاق‌های فرار به اروپا و امریکا هم راه پیدا کردند و همه‌گیر شدند.

اتاق فرار خاک و خون

سناریو اتاق فرار یکی از اصلی ترین ارکان بازی است و به شدت میتواند در کیفیت اسکیپ روم تاثیرگذار باشد. متاسفانه خیلی از افراد در هنگام انتخاب اتاق به سناریو دقت نمیکنند ولی برای اینکه نسبت به سلیقه خود بازی انتخاب کنید حتما باید به سناریو و زانر آن دقت کنید. برای اینکه کیفیت بازی را با دقت چک کنید حتما نظرات افرادی که این بازی را تجربه کرده‌اند حتما مطالعه کنید. حداقل تعداد افراد لازم برای شرکت در بازی‌های اتاق فرار ترسناک متغیر بوده و بسته به اندازه اتاق و سناریوی بازی دارد. به طور کلی، هرچه سناریوی بازی غنی تر و پازل‌ها سخت تر باشد، تعداد افراد لازم برای بردن بیشریت استفاده از آن بازی نیز بیشتر است. تئاتر تعاملی سبک نوینی از اتاق فراره که جذابیت بازی اسکیپ روم رو چند برابر میکنه.

اتاق فرار تطهیر

وجود دلهره در اتاق فرار ممکن است که تمرکز شما رو در بازی کم کند پس مهمترین کاری که شما باید انجام بدهید این است که حواستان را کامل جمع کنید تا موفق بشوید. در این سبک از بازی ترس و وحشت شما است که مانع حرکت شما می‌شود؛ شما عالم به این هستید که ممکن است یک قاتل به دنبال شما بیفتد و این آگاهی شما باعث می‌شود که ترس و دلهره تا پایان بازی هم‌گروه شما شود. توصیه ما برای انتخاب این سبک از اسکیپ روم می باشد تا شما بتونید در کمال آرامش و بدون هیچگونه ترس و هیجانی ذهن خودتون رو به چالش بکشید. همانطور که مشخص است ممکن است اتاق فرا تعاملی هم می تواند ترسناک باشد هم غیر ترسناک ، که بستگی به قصه ی آن اتاق فرار دارد ولی چیزی که مشخص است تعامل بخش مهمی از اون بازی محصوب میشه.

اگر بخواهیم یکی از جذاب‌ترین اتاق های فرار شرق تهران را معرفی کنیم که در ژانر هیجان، وحشت و تئاتر تعاملی سناریو اجرا می‌کند، باید سری به اسکیپ رود2 بزنید. گیم مسترهای فعال و حرفه‌ای، به بهترین شکل ممکن این سناریو را در کنار اکتورها یا بازیگران اجرا می‌کنند. ماماچه داستان زایشگاهی است که یک بچه در آن فوت می‌کند و ماجرا آغاز می‌شود. اتاق فرار تعاملی غریبه یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین اتاق فرارهایی است که در ژانر وحشت توسط وایا روم ارائه می‌شود.

این ژانر از بازی طرف‌داران خاص خود را دارد، این افراد عاشق حل معما و دنبال به چالش کشیدن نگاه و توانایی‌های خود هستند. گروه «تایم‌فور‌فان»، با بهره‌گیری از تیم مجرب و کارآزموده به نقد، بررسی سرگرمی‌های نو و تولید محتوا برای معرفی و شناساندن آن‌ها به مخاطبان خود می‌پردازد. این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود. شما و دوستاتون دنبال یه جای ترسناک توی اینترنت بودید که با یه محلی به نام روستای بکرآباد که به قلمروی اجنه معروف شده، برمیخورید پس با هم قرار میزارید…


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: