انواع سبک های ویلا

یک راه خوب برای ترکیب چشم انداز با طراحی داخلی استفاده از پنجره های فرانسوی، تصاویر و یا دیوارهای شیشه ای در تمام فضاهای مربوطه است که چشم انداری بی نظیر به ویلا خواهند بخشید. در دنیای پرتلاطم و پرتنش امروز،همه ما به دنبال ذره ای آرامش هستیم.دورانی که تصور میشد طراحی داخلی صرفاً بیانی پر زرق و برق برای حساسیت خاصی و سلیقه خوب در دکوراسیون یک فضا است، گذشته است. بطور کلی اگر بتوان پلان ویلا دوبلکس را به گونه ای طراحی کرد که پیوستگی فضایی میان اجرای مختلف ویلا وجود داشته باشد، طراحی داخلی ویلا تنوع، گیرایی و جذابیت بسیار بیشتری نسبت به ویلایی دارای فضاهای کاملا مستقل و محصور هستند، دارد. برای آنکه یک طراحی داخلی کاملا زییبا ، دل نشین و کاربردی باشد باید به عوامل مختلفی توجه کرد. در ادامه با ما همراه باشید برای اینکه بتوانید طراحی داخلی شگفت انگیزی در منزل خود بسازید طوری که حتی تا چندین سال دیگر هم نیاز به تغییر نباشد. در طراحی داخلی فضای نشیمن و حال عموما سعی میشود تا از چیدمان و رنگ بندی هایی استفاده شود که ضمن نشان دادن عمق فضا ، فضایی آرامش بخش و گرمی را برای ساکنین و مهمان ها بوجود آورد.

این نوع فضا در خانه هایی که در مناطق سردسیر هستند بیشتر دیده می شود چون اجازه عبور بیشتر نور خورشید را می دهد که در نتیجه فضای گرمتری ایجاد خواهد کرد. به عنوان بخشی از نور پردازی پس زمینه یا نور پردازی تاکیدی به حساب میآید و معمولا عامل نور با دیوار یا سقف مخفی می شود. پس از آن که محوطه سازی ویلا انتخاب شده و مساحتی به آن اختصاص یافت، نسبت به ایجاد فضای سبز تصمیم گیری می شود. انتخاب یک پله اسپیرال مطبق با سبک دکوراسیون داخلی فضای شما میتواند ایده ی بسیار مناسبی جهت زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی خانه و ویلای دوبلکس شما باشد. در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم، خدمات دکوراسیون داخلی ویلا به میزان قابل توجهی افزایش یافت، به طوری که در طبقه متوسط کشورهای صنعتی دکوراسیون داخلی ویلا رشد و شکوفایی داشت و تمایل به ساخت ویلا با موقعیت جدید داشتند. آلاچیق و باربیکیو از ملزومات ساخت یک ویلا می باشند، زیرا ویلا مکانی برای تفریح و گذراندن وقت با خانواده و دوستان است، از این رو افراد سعی می کنند بیشترین زمان را در محوطه و در آلاچیق صرف کنند.

صاحبان این خانه خواستار فضایی گرم صمیمی و استفاده از چشم انداز اطراف در طراحی فضا ها بوده اند. طراحی ویلا دوبلکس در طراحی ویلا از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای مثال, در طراحی سقف, لوازم جانبی اصلی, بخاری و مبلمان را میتوان به راحتی با استفاده از سنگ و چوب مشاهده کرد.معمولاً در ویلاهای واقع در قلب جنگل یا ویلاهای کوهستانی, یک سبک روستیک برای برنامهریزی و طراحی داخلی ویلا به کار میرود. به عبارت دیگر, در هر دو سبک مدرن و معاصر, طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه استفاده از رنگهای خنثی و نزدیک میتواند مشاهده شود.لوازم جانبی استفادهشده در سبک مدرن. در ادامه نمونه هایی از نمای بیرونی ویلاهای دوبلکس را مشاهده می کنید. بسته به نوع فضا و نقشه، یک خانه معمولی می تواند به دوبلکس تبدیل شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است به علت نوع طرح بندی و نقشه با چالش هایی روبرو شوند. سایر المان ها و آیتم هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند. در تهیه متریال و مصالح مورد نیاز قبل از انجام پروسه بازسازی دقت داشته باشید که تا جایی که بودجه اجازه می دهد مواد با کیفیت تر و به روزتری خریداری نمایید.

آخرین مرحله طراحی به خرید مبلمان و متریال مورد نیاز مرتبط است. و اگر از اثاثیه و وسایل مدرن استفاده کردهاید تجهیزات جانبی باید مطابق سبک کلاسیک انتخاب شوند.قالب رنگی مورد استفاده در این سبک. دلیل خوشایندی و جذابیت این سبک ظرافت و سادگی است. این خانه ها دارای جذابیت و زیبایی استثنایی، ظرافت و تجمل هستند و برای ارائه یک سبک زندگی مجلل طراحی شده اند. در برخی موارد استفاده از ویلا ها به صورت همیشگی و دائمی نیست و از این رو برای گذراندن اوقات بیکاری و فراغت خود از شلوغی شهر و رفت آمد به ویلا های خود سفر می کنند که استراحت کنند ولی با این حال نحوه ی ساخت و طراحی ویلا بسیار مهم می باشد.

می باشد و با توجه به نوع متریالی که در ساخت هر نوع سبک استفاده می شود هزینه های متفاوتی دارد. طراحی ویلا بر خلاف طراحی شهری دست و بال طراح و کارفرما برای اجرای و ساخت ویلا باز میگذارد . پلان هم از لحاظ نما و هم از لحاظ چیدمان فضاها را طراحی کنیم. ما میتوانیم از استفاده از چوب یا ظاهر آن و همچنین استفاده از عناصر سنگی و ابزار اشاره کنیم. و از آنها برای تزیین فضاهای داخلی مورد نظر خود استفاده کنید.از میان سایر ویژگیها و شاخصهای سبک دکوراسیون داخلی معاصر, میتوان به استفاده از فلز, فولاد و کروم در این سبک اشاره کرد. با توجه به این مورد دکوراسیون داخلی و نمای ویلا خیلی زیبا تر و چشمگیر تر خواهد شد. این مورد درباره طراحی حیاط ویلایی ایرانی و حتی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.

مصالحی که در نمای این ساختمانهای ویلایی به کار میرود به سبک مورد درخواست کارفرما و مصالح عایق کاری نمای ساختمان ویلایی به میزان رطوبت منطقه بستگی دارد. کابینت های چوبی از مهمترین عناصر آشپزخانه های کلاسیک می باشند که بر روی درب ها منبت کاری های خاص و زیبا انجام شده است. طراحی داخلی ویلا عبارت است از بهبود کارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی جهت تسهیل انجام فعالیتهای روزمره زندگی. ولی همه به این موضوع آگاهند که تنها یک بار طراحی این نوع ویلا انجام خواهد گرفت. مواردی همچون تعیین زاویه نور، ترتیب دسترسی، دیوارهای جدا کننده، هماهنگی حرکتی بین بخشهای مختلف ویلا از مهمترین مسائل تخصصی طراحی ویلا هستند; که لازم است توسط معمار و همکارانش حل و فصل شوند. بهترین راه حل طراحی پلان وید دار است. اما در ویلا مدرن یا کوچک حجم راه پله ساده تر اجرا می شود. برای اینکه فضای طراحی خود را از حالت یکنواختی خارج کنید و وید ساختمان دوبلکس خود را زیباتر کنید توصیه می کنیم از لوسترهای آویزان، استفاده از گیاهان بر روی نرده های راه پله، تابلوهای هنری بر روی دیوار راه پله و تزئینات مشابه استفاده نمایید. در این نوع طراحی داخلی ارتباط خیلی خوبی هم بین فضای داخلی و فضای بیرون شکل می گیرد که باعث ایجاد فضای مثبت و دفع انرژی های منفی در منزل خواهد شد که از لحاظ فنگ شویی هم تأیید شده است.

انواع دیگر سبک دکوراسیون داخلی را میتوان سبک روستیک جذاب و منحصر به فرد نامید. از رنگهای خنثی و ساده استفاده میشود.طرح رنگ ویلاها و خانههایی که از سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی شان استفاده میکنند. یکی از مهمترین ویژگیها و ویژگیهای سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی ویلا و خانه فضایی پر از نور و نور است.لوازم جانبی استفادهشده در این سبک آنها یک طراحی ساده و یک رنگ خنثی دارند. ارتباط مستقیم طبقات با یکدیگر بدون هیچ مانعی و استفاده از پنجره های سرتاسری یا پنجره پانوراما در طراحی داخلی وید کمک می کند تا نور کافی و زیادی وارد منزل شود.

شرکت و مجموعه ما توانایی اجرای دیزاین و دکوراسیون داخلی ویلاها را دارد. دکوراسیون داخلی سبکهای متفاوتی را شامل میشود. در طراحی داخلی دکوراسیون ویلا، پیدا کردن یک الگوی عمومی بر اساس سبک های مدرن و امروزی یک کار پیچیده و دشوار است. چون بر اساس میزان پیشرفت در هر روز، هزینه میپردازید. طراحی : طراحی ویلا بر اساس سبک مورد نظر و شرح نیاز های شما که در جلسات شماوره به آن پرداخته شده. مهم ترین مسئله برای این مورد صرفه جویی در مصرف انرژی و نور می باشد. برای پرده از رنگهای خنثی و ترجیحاً ساده استفاده کنید تا فضای ویلا بزرگتر دیده شود و در صورت امکان همیشه پردهها را کنار بزنید تا در طول روز نور طبیعی موجب روشن شدن محیط ویلایتان گردد. وید در معماری مدرن جایگاه ویژه ای دارد و در آسیای شرقی مخصوصا ژاپن الهام بخش انرژی، سازنده فضای مثبت، ارتباط مستقیم طبقات با یکدیگر و دلبازتر شدن فضا می گردد.

سبک ترکیه ای یکی از زیباترین و منحصر به فردترین سبک های طراحی داخلی است. برخی مواقع با طراحی داخلی وید افراد به فکر ایجاد یک نیم طبقه می افتند تا سقف مرتفع خود را جبران کنند. در طراحی فضای داخلی، امکان دید و ارتباط حداکثری با استخر، محوطه و مناظر طبیعی اطراف و امتداد دادن باغ به داخل فضا می توان فضای نو و خلاقانه ای به وجود آورد. چنانچه هنوز در مرحله طراحی داخلی هستید، حتما فضای وید را در نظر بگیرید و یا اگر به فکر بازسازی منزل هستید طراحی داخلی وید را برای پلان خود زیر نظر معمار داخلی حرفه ای بررسی کنید. خانه ای برای یک خانواده می تواند خیلی ساده و یا خیلی لوکس و زیبا باشد. سبک کلاسیک اغلب در ویلا یا خانه با مساحت زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجا که ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در این سبک برای آرایش مورد استفاده قرار میگیرند. مکانی خلوت که اوقات فراغت خود را در آنجا کنار خانواده خود بگذرانند. نکته بسیار مهم این است که رنگ های روشن و تیره باید در کنار هم استفاده شوند تا در کنار یکدیگر باعث ایجاد عمق و خطای دید و بزرگ تر شدن و باز تر شدن فضا شوند.

رنگ قهوه­ای چوب و رنگ آبی نفتی روشن همیشه ترکیب دلخواه و زیبایی رو با هم می­سازن. توجه داشته باشید که برای فضاهای داخلی که با پلان وید طراحی شده اند، رنگ گرم در دکوراسیون داخلی مناسبتر است تا بتوانید از بیش از حد بزرگ نشان دادن فضا خودداری کرده و تعادل برقرار کنید. طراحی داخلی وید این امکان را فراهم می کند تا دید شما نسبت به کلیه طبقات بیشتر شود و ارتباط برقرار کردن ساده تر شود. زمانی که طراحی ویلا دوبلکس براساس این جهت نمایی باشد بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت. استفاده از این عناصر به راحتی میتواند حس آرامش و صمیمیت در داخل خانه یا ویلای شما ایجاد کند. این سبک به راحتی میتواند فضای صمیمی, گرم و دلپذیر در خانه شما ایجاد کند. بافت میتواند خشن یا نرم، برجسته یا فلت، مخملی یا ابریشمی باشد. برای تزیین داخلی خانهها و ویلاها استفاده میشد.همچنین اگر میخواهید از این سبک برای دکوراسیون یا طراحی داخلی خانه یا ویلا استفاده کنید. این فضا درست روبروی نشیمن داخلی ساخته شده که تنها یک جفت درب شیشه ای کشویی با بالکن فاصله دارد. طراحی ویلا باید به گونه ای باشد تا آشپزخانه به فضــــای بیــرونی و گاراژ دسترسی راحتی داشته باشد و با بالکن یا پاسیو مرتبط باشد .


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: