انواع شیر سماوری قیمت + خرید انواع شیر صنعتی شرکت پترو صنعت زاینده رود | kasrasaran

در موارد بسیاری امکان روانکاری وجود ندارد به طور مثال در شرایطی که از شیرآلات در صنایع زیرزمینی استفاده می شوند یا در مناطق دور از دسترس که الزام به استفاده از این نوع شیرآلات وجود این وب سایت دارد. شیر پلاگ ولو می تواند با روکش تفلونی بر روی پلاگ به تنهایی یا یک لایه ی پوششی کامل در قسمت داخلی شیر باشد. متخصصان تکنوپایپ انواع شیر پلاگ ولو را به شیر سماوری جوشی، شیر سماوری برنجی و شیر سماوری چدنی تقسیم بندی می نمایند. شیر پلاگ ولو داری یک پلاگ (دیسک) استوانه ای یا یک پلاگ مخروطی می باشد. این شیرها از لحاظ دسته بندی شیرآلات در دسته شیر های قطع و وصل محسوب می گردند. در این سری شیرها، سیال از یک یا چند مسیر افقی عبور می کند و معمولا برای عبور سیال مایع و گاز قابل استفاده است و برای سیالات جامد قابل استفاده نیست.

  • در مقایسه با طراحی هم مرکز، شیرهای خارج از مرکز دارای قابلیت انسدادی بالاتری می باشند.
  • همان طور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد،
    محل استفاده از یک شیر سماوری می تواند از یک کارخانه مواد غذایی تا یک شرکت پتروشیمی متفاوت باشد.
  • از شیر پلاگ ولو برای قطع و وصل کردن جریان استفاده می نمایند با این تفاوت که مجرابند در این شیر به شکل استوانه ای یا مخروطی می باشد.

عامل بستن شیر که یک پلاگ و آستین (sleeve) است از طریق ورودی بالایی بدنه قابل دسترسی است. زمانیکه شیر باز است، عبور جریان با پورت‌های ورودی و خروجی هم‌تراز است. زمانیکه عامل بستن شیر ۹۰ درجه چرخانده شود، قسمت سخت پلاگ مانع عبور جریان شده و جریان مایع را قطع می‌کند. متریال ساخت بدنه شیر کروی برای کاربری‌های کم فشار معمولاً از چدن، برنج و برنز و برای کاربری‌های با دما و فشار بالا از کربن استیل فورج شده و استنلس استیل است. مشخص کردن متریال بدنه شامل متریال اجزای تحت فشار داخلی شیر مانند تریم، نشیمنگاه، دیسک و اِستم می‌شود. کلاس فشار سایزهای بزرگتر این شیر توسط استاندارد ASME مشخص شده که معمولاً با پیچ و مهره‌های استاندارد یا فلنج‌های جوشی سفارش داده می‌شوند.

نیم   دیسک باعث کاهش اصطکاک و کاهش زمان باز و بسته شدن شیر   می شود. گرچه انواع مختلفی از شیرهای سماوری داریم، اما چهار دسته‌ی کلی از این شیر وجود دارد که هر یک مزایای خاص خود را دارد. گیربکس باعث کاهش نیروی مورد نیاز برای تغییر وضعیت شیر می‌شود و در عین حال سرعت شیر را کاهش می‌دهد. تمامی شیرهای نام برده شده در بالا، مدل‌های مختلفی دارند که باعث تفاوت ویژگی و کاربرد آنها می‌شود. در ادامه ابتدا شیرها را معرفی می‌کنیم، سپس مزایا و معایب مدل‌ها را بررسی می‌کنیم. دوست عزیز منظور از شیر سماوری مطرح شده در این صفحه، شیر سماوری صنعتی مورد استفاده در صنایع پایپینگ است و نه شیر سماور آشپزخانه.

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

انواع شیر سماوری قیمت + خرید انواع شیر صنعتی شرکت پترو صنعت زاینده رود | kasrasaran

پلاگ مخروطی پولیش شده مانند یک گُوِه عمل کرده و آستر را به سمت بدنه فشار می‌دهد. شیر سماوری سه راهی نیز یکی از شیرآلات متداول است که معمولاً دارای یک پورت سوم با زاویه قائمه نسبت به ورودی می‌باشد. در این شیر از عامل بستن برای تغییر مسیر جریان یا ترکیب جریان استفاده می‌شود. شیر کشویی برای کاربری‌های با اُفت فشار کم استفاده می‌شود که ازین جهت اهمیت زیادی دارد. اما شیر کروی در کاربری‌هایی استفاده می‌شود که اُفت فشار زیاد در آن‌ها دارای اهمیت نمی‌باشد. نشیمنگاه‌ها در دو طرف شیر کشویی اجازه می‌دهند که بتوان از شیر به صورت دو جهته استفاده کرد.

از اين نوع شير بيشتر در جاهايی که بخواهند جريان سيال را بطور کامل باز و بسته نمايند استفاده می‌کنند. همان طور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد،
محل استفاده از یک شیر سماوری می تواند از یک کارخانه مواد غذایی تا یک شرکت پتروشیمی متفاوت باشد. وقتی به نیروی بیشتری در قسمت نشیمنگاه نیاز داشته باشید، باید از شیرهای مدل خارج از مرکز استفاده کنید. در این دسته از شیرهای سماوری به جای مایع روانکار از یک غلاف (Sleeve) استفاده می شود.

جنس ساختمان شير(Material)


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: