بذر گل و گیاهان زینتی

ساقه های این گیاه رونده همیشه سبز، به شکل صاف یا کرکدار است، میوه های بیضی شکل و آبدار آن نیز در ابتدا سبز رنگ و سپس نارنجی می شوند و قابل خوردن هستند و محبوب ترین میوه بین بومیان آمریکای جنوبی می باشند. توجه داشته باشید که گیاهان گوشتی با وجود اینکه گزینه محبوب هستند، برای تراریا گزینهای ضعیف هستند. یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی گلدار گیاه ارکیده میباشد که به دلیل مقاومت بالای این گیاه، جهت نگهداری در ساختمان، انتخاب مناسبی است. کشت گلخانه ای برای پرورش گیاهان کمیاب یا گیاهان دارویی نیز گزینه مناسبی است. محيطهاي کشت قلمهها فاقد هر گونه ذخيره غذايي بوده و بدليل آنکه فوقالعاده سبک هستند تخلخل زيادي دارند و نميتوانند مواد غذايي را به مدت زيادي در خود نگه دارند. بطوري که در سالهاي اخير احداث گلخانههاي نسبتاً مجهز و كارآمد بمنظور کشت و پرورش و تكثير گياهان زينتي و نيز توسعه اقتصادي پيشرفت زيادي داشته است. بهترین شرایط برای رشد این گیاه، در کنار پنجره و در معرض نور خورشید است.

یعنی اگر خاک آن ها مرطوب بود نیازی به آبیاری نیست. پیچ کانگرو به مقدار آب متوسطی نیاز دارد و خاک آن همیشه باید مرطوب باشد. این گیاه به آفتاب کامل نیاز دارد و خاک موردنیاز آن باید ازنظر مواد مغذی متوسط و همچنین دارای زهکشی خیلی خوبی باشد. از ویژگیهای گلهای محلات این است که نهتنها از بوی ماندگار و دلنشینی برخوردار است، بلکه ازنظر رنگ و شکل از زیبایی خاصی برخوردار است و به طبیعت نزدیکتر است. ساقههای این درختان وقتی جوان و شکننده هستند به هم بافته میشوند و گفته میشود که وجود پنج درخت پول در یک خانه که از بافته شدن سه تا پنج شاخه به هم شکل گرفته است، بهترین نتایج را در پی خواهد داشت ولی نگه داشتن چهار درخت پول در خانه ناسازگار و بسیار بد است. درخت دیگری که در فنگشویی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، درخت پول است. در ادامه پنج مورد از گیاهانی که باور بر حس خوش شانسی در آنها وجود دارد، اشاره خواهیم داشت. گونههای مختلف کمی از این گیاه وجود دارند که گفته میشود همگی آنها خوش شانسی به ارمغان میآورند و به همین منظور معمولا به عنوان هدیه برای صاحبان کسب و کارهای جدید خریداری میشوند.

علاوه بر این قوانین انرژیهای مثبت و فنگشویی در رابطه با گیاهان خانگی بر این اصل استوار هستند که بعضی گیاهان شانس و سعادت بیشتری برای خانه و ساکنان آن فراهم میکنند. این گیاه نوسانات قابل توجه دما را تحمل می کند و می توان آن را در اتاق گرم یا ورودی سرد راهرو نگهداری کرد. شکل ظاهری: از جمله گل های رونده دیواری می توان گلهای ساعتی را نام برد که این گل در اوایل تابستان ظاهر میشود و تا اواسط پاییز گل دارد. یاس، گیاهی همیشه سبز، پیچنده و معطر است که دارای گل های زیبا و معطر به رنگ سفید و زرد و میوه های زینتی کوچک به رنگ قرمز و نارنجی می باشد. گلهای گل انتهایی شکل دارای کاسبرگهای نارنجی یا زرد عمیق و گلبرگهای روشن آبی تیره هستند.

همچنین ممکن است بخواهید ارکیده های خیره کننده ای داشته باشید که به خوبی در فضای داخلی رشد می کنند و گل های کوچک تا بزرگ را در رنگ های مختلف تولید می کنند. سیسوس ساقه ای گوشتی، برگ هایی سبز و براق به شکل تخم مرغ با لبه های دندانه دار تیز دارد، ارتفاع گیاه به ۵ تا ۶ متر می رسد. رشد گیاه پاپیتال در ابتدا کند میباشد همچنین رشد این گیاه با برگهای ابلق آهستهتر است نسبت به برگهای سبز. بر اساس فنگ شویی هر نوع ترکیببندی گیاهان بامبو در گلدان آب که به کمک سنگها در جایشان ثابت شده باشند معنای خاصی دارد و بر بخش خاصی تأثیرگذار است؛ مثلا برای شادی و طول عمر سه شاخه، برای ثروت پنج شاخه، برای موفقیت شش شاخه، برای سلامتی هفت شاخه، برای رشد هشت شاخه و برای تکامل زندگی ۱۰ شاخه بامبو کافی است.

پیچ امین الدوله (lonicera japonica) که اغلب آن را با نام گل یاس یا یاس پیچ می شناسیم به دلیل آن که اولین بار توسط علی خان امین الدوله در باغ امین الدوله کاشته شد، اینگونه نامگذاری شده است. از اواخر تابستان تا اولین سرما گل های بسیار زیبا و ناقوس مانندی تولید میکند. انجیر چسب (CREEPING FIG) که به نام های دیگری چون انجیر خزنده، انجیر بالارونده، انجیر پاکوتاه، فیکوس چسبنده، فیکوس بالارونده و فیکوس پومیلا (Ficus Pumila) نیز شناخته می شود، گیاهی همیشه سبز و خزنده و بالارونده است که به شرق آسیا تعلق دارد. پیچ امین الدوله از گیاهان بالا رونده همیشه سبزی است که نگهداری آن به عنوان گیاه رونده آپارتمانی مشکل است چون به راحتی با محیط اتاق سازگار نمی شود و به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد.

فنگشویی یک فلسفه و فن باستانی در چین است که برای پیدا کردن چیدمان درست به منظور فراهم آوردن بهترین اثر بر سلامتی، شادی و موفقیت استفاده میشود. این نوع گیاه از گیاهان شانس آور و شادی آور محسوب می شود و طرفداران زیادی در بین مردم دارد. ما در این نوشتار سعی کردیم درباره انواع گیاهانی که باعث شانس می شوند و هر کدام نشانگر و نماد چه خاصیتی می باشند، بپردازیم. ما در این مقاله به بررسی گیاهانی که باعث سلامتی، شانس و ثروت می شوند می پردازیم و راجع به تحقیقات علمی که درباره این موضوع انجام گرفته است، بحث و گفتگو خواهیم کرد و در رابطه با انواع گیاهان و معرفی آن ها صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

آنها در طیف گستردهای از انواع آب زندگی میکنند اما به سمت pH نرم، خنثی تا کمی اسیدی یا کمی قلیایی و به ۵ الی ۱۰ درجه سختی آب تمایل دارند. همچنین به شما آرامش میدهد که بتوانید راحتتر با چالشهای موجود در زندگی روزمره روبهرو شوید. این گیاهان از راه های مختلفی به زندگی مردم، برای بهبودی کمک می کردند. این گیاه بومی استرالیا است و برخی گونه های آن رونده و برخی تخت هستند و علاوه بر آن که یک گیاه آپارتمانی است برای سایبان، فنس، آلاچیق، آلونک، روی ساختمان و سر در منازل هم مناسب است؛ از سیسوس و عشقه می توان برای پوشاندن دیوار استفاده کرد. البته بیشتر گونه های گل یاس سایه-آفتاب را دوست دارند و ترجیح می دهند ریشه آن ها در سایه قرار بگیرد؛ قرار گرفتن گیاه در سایه به خصوص در مناطق گرم، حمله آفت شته را کاهش می دهد. در مواقعی که خریداران نیاز به کاشت چندین گل و گیاه دارند می توانند از اطلاعات ارائه شده در منوی هر بذر گل نسبت به سفارش تعداد بسته های مورد نظر محبوب ترین گیاهان زینتی (https://golheaven.ir/ornamental-plants/) اقدام کنند. این گیاه در شرایط مناسب تا چندین دهه عمر میکند. اگر این گیاه را در کنار یک مانع عمودی قرار دهید به سمت بالا رشد میکند و بالا میرود.

گفته میشود که وجود این گیاه در هر خانهای برای تمام ساکنان آن ثروت فراهم آورده، وجود دو ساقه از این گیاه در یک گلدان عشق و شانس را دو برابر میکند. این گیاه با توجه به قدمت پنج هزار ساله و خاصیتش طرفداران بسیاری در جهان را به خود جذب کرده و در رسوم فنگ شویی آن را به عنوان بامبو شانس نامگذاری کرده اند. این گیاه در کشور چین و کشور های غربی بسیار طرفدار دارد و بر اساس اعتقاد باستانی که نسبت به این گیاه دارند آن را باعث آسایش خانواده می دانند و بسیار با اهمیت می باشد. این گل رونده نیاز به هرس کردن ندارد مگر برای افزایش زیبایی و منظم کردن، شاخه های مزاحم و خشک را می توان هرس کرد. گلهای جذاب با رنگ تیره این گیاه موجب طرفداران بالای گل حنا به عنوان بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار شده است. درختچههای زینتی به عنوان گیاه همه کاره در بسیاری از مناظر خانه عمل میکنند.

گل ساعتی رونده از گیاهان بالا رونده همیشه سبز است که از آن برای سر درب منازل، روی نرده ها و سایبان ها استفاده می کنند. آبیاری منظم، کود دهی به موقع، قرار دادن گیاه در مسیر جریان هوای مناسب و نور آفتاب، نیاز به یک قیم از نیازهای مراقبتی این گیاه بالارونده همیشه سبز می باشند. نور: نور کامل و غیرمستقیم/ واریتههای ابلق به نور بیشتری نیاز دارند. فراموش نکنید که هنگام خرید گیاه آلوئه ورا به داشتن نور مناسب توجه کنید چرا که گیاهان آلوئه ورا به نوری نیاز دارند که روشن باشند، در نتیجه آلوئه ورا بهترین رشد را در کنار پنجره های جنوبی یا غربی دارد. به واسطه کاربردهایی که گیاه آلوئه ورا در موارد مختلف دارد، راه اندازی گلخانه آلوئه ورا در مساحت گسترده امکانپذیر است. در منوی هر یک از انواع بذر گل و گیاهان زینتی اطلاعاتی مانند رنگ گل، زمان جوانه زنی، ارتفاع، سایز گل، درجه بندی کاشت، بهترین زمان کاشت، زمان گل دهی، دمای مناسب، فاصله کشت، درصد خلوص، دوره زندگی، درصد جوانه زنی، زمان آبیاری، نوع خاک و میزان نور قابل مشاهده است. به عنوان گیاه یونجه نیز شناخته می شود، زیرا گل ها و برگ های آن بوی یونجه می دهند و می توان آن را برای استفاده در گلدان یا به عنوان دافع حشرات خشک کرد.

این گل زینتی در ماه های گرم سال گل می دهد و عمر گل ها یک تا دو روز است؛ به خاطر اینکه گلبرگ ها، پرچم و مادگی آن شبیه به شماره و عقربه ساعت می باشد، بدین نام معروف شده است. البته این گیاه ویژگی تهاجمی و پوششی دارد و قابلیت پوشش سطوح عمودی و افقی را دارد به همین دلیل باید مراقب رشد آن باشید که به ساختمان آسیب وارد نکند. برگهای آن به شکل قلب و سبز رنگ است، نگهداری از این گیاه خیلی سخت نیست و کمتر اتفاقی می تواند جلوی رشد آن را بگیرد، اما به چند هرس در طول سال نیاز دارد. سیسوس Kangroo Vine یا پیچ کانگورو یک گیاه بالا رونده همیشه سبز است که دارای ۳۵۰ گونه مختلف می باشد و گونه Cissus Antarctica رایج ترین نوع آن است که به شکل بوته ایست که با استفاده از پیچک هایش رشد می کند. این گیاه در آپارتمان تا ۳ متر رشد میکند و به ندرت گل میدهد. نور: زیاد و آفتاب کامل/ در نور کم گل نمیدهد. سیسوس گیاهی مقاوم، کم توقع و بی دردسر است که در برابر سایه مقاوم است و برای رشد به مکانی سایه دار یا نیم سایه (محیط روشن بدون نور مستقیم خورشید) نیاز دارد و برای افراد مبتدی بهترین گیاه به شمار می رود.

تحقیق درباره انواع گل و به خصوص گل محمدی به ما می گوید که این گل در ابتدا به صورت وحشی رویش داشته است و هم اکنون نیز در سوریه، مراکش، اسپانیا و قفقاز به شکل خودرو رویش می کند. بیشتر پیازهای گل یک سر و ته مشخص دارند، و این قانون ساده کاشت گل ها را آسان میکند. همچنین از بی نظمی و هرگونه انباشتگی پرهیز میکند و با استفاده از رنگهای مناسب و چیدمان صحیح سعی در ایجاد هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت دارد. اگر گلخانه به طور منظم بیش از حد گرم میشود، توصیه میکنیم از کولرهای تبخیری استفاده کنید که سطح رطوبت را حفظ میکنند. گیاه کاتاله آ نسبت به آبی که برای آبیاری آن استفاده میشود، بسیار حساس است. اما زمانی که بر روی برگهای آن لکههای سفید قرار بگیرد که ظاهری متفاوت به گیاه بخشد، قیمت آن به صورت سرسامآوری بالا میرود. گلخانه موز (موزستان): متعلق به مجموعه سعدآباد بوده و با مدیریت و سرپرستی کاملاً علمی و تخصصی اداره میشود که ۵ نوع متفاوت درخت موز در آن پرورش داده میشود.

این گیاه با محیطهای مختلف سازگاری بسیاری دارد و با درجه حرارت بالا و پایین یا نور کم و زیا میتواند به راحتی رشد کند و به زیست خود ادامه دهد. پس از فصل گل دهی آبیاری کم شود . نخود فرنگی شیرین نوعی گیاه کوهنوردی با گل است که شما باید هر ساله آن را بکارید تا از گلهای لطیف آن لذت ببرید. این گیاه در تمام طول سال گل میدهد و رنگ گلبرگهای آن آبی، قرمز، صورتی، سفید و بنفش است و از گیاهانی است که به آسانی قابلیت نگهداری در گلدان به عنوان گیاه زینتی را دارد. این گیاه بالا رونده همیشه سبز به قیم احتیاج دارد، گل های درشت، معطر و زیبای این گیاه گلدار دارای شهد فراوانی است و به رنگ سفید، آبی، ارغوانی و بنفش می باشد. برخی از اقلام آن نیز دارای گل های پرگلبرگ زرد رنگ هستند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: