جاهای دیدنی کرج در زمستان سفر سلامت پایگاه جامع گردشگری | behgardi

جاهای دیدنی کرج در زمستان سفر سلامت پایگاه جامع گردشگری | behgardi

آبشار خور مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات، پیاده‌روی از روستا تا آبشار و گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز است. پیشنهاد می‌کنیم زمانی را به دیدن فضای صمیمی و دیدنی این بنا اختصاص دهید. دره‌ای که این آبشار زیبا در آن قرار دارد پوشیده از چمنزارها و باغ‌های بزرگ و کوچک است که با پیشروی در مسیر صخره‌ای آن به سمت آبشار، دره هم تنگ‌تر می‌شود.

  • خانه احمد شاملو از بناهای دیدنی کرج است؛ البته مشهوربودن این خانه به‌خاطر شاعری است که سال‌ها در آن زندگی کرده است.
  • یکی از مهمترین بخش‌های این کاخ اتاق صدف است که دارای تزئینات مختلفی بوده، بخصوص نمای بیرونی آن که بصورت حلزونی شکل ساخته شده است.
  • این پارک با وسعت ۴۰۰ هکتار، یکی از متنوع‌ترین مجموعه‌های گیاهان و درختان جاهای دیدنی کرج را ارائه می‌کند.
  • زیرا باور داریم انتخاب هوشمندانه مقصد و برنامه‌ریزی آگاهانه سفر، تجربه بهتری را برایمان رقم خواهد زد.
  • ارتفاع آبشار ۹۰ متر است و به دلیل آبشارهای کوچک اطرافش به هفت چشمه معروف است.
  • طعم و مزه آلوی برغان با محصولات مشابه متفاوت است و به همین دلیل، از آن برای تولید خوشمزه‌ترین لواشک‌ها و ترشی‌ها استفاده می‌شود.

می‌توانید به همراه تمام خانواده به این شهربازی بروید و هر کدام از شما به فعالیت‌های مورد علاقه خودش بپردازد. ۵ طبقه از مجموعه شامل شهربازی است و در طبقات دیگر رستوران و مرکز خرید را پیدا می‌کنید. برای رسیدن به این آبشار زیبا کافی است از شهر کرج وارد جاده چالوس شوید، پس از طی حدود ۸ کیلومتر به روستایی به نام پورکان می‌رسید. کمی پس از این روستا، به جاده‌ای فرعی برمی‌خورید که اگر در حدود سه‌ونیم کیلومتر در آن پیش بروید، آبشار کندر را می‌بینید و با پیاده‌روی کوتاهی به آن می‌رسید. بانجی جامپینگ یکی از تفریحاتی است که آدم را تا استانه مرگ می‌ترساند. اگر شما عاشق بالا رفتن آدرنالین خونتان هستید و می‌خواهید هیجان واقعی را تجربه کنید، حتماً سری به بانجی جامپینگ پل بیلقان کرج بزنید.

بی‌تردید می‌شود بهترین رستوران های کرج را در نزدیکی این کاخ پیدا کرد. سد امیرکبیر که با نام سد کرج نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین سدهای استان البرز بوده و نقش مهمی در تامین آب کرج و تهران دارد. سد کرج در کیلومتر 25 جاده چالوس واقع شده است و امروزه، جزء جاهای دیدنی و تفریحی کرج به حساب می آید. پل دختر یا پل شاه عباسی از دیگر جاذبه‌های تاریخی کرج و چالوس است که روی رودخانه کرج قرار دارد.

فاصله باغ فاتح تا تهران

علاوه بر مجهز بودن این مجموعه، لوکیشن آن نیز بسیار ناب است و در فضای سرسبز بی نظیری قرار دارد که جذابیت تماشای مسابقات را چند برابر می کند. به دلیل همین فضای سبز آب و هوای منطقه باغ فاتح همیشه خنک است و حتی در فصل تابستان نیز می توانید در زیر سایه درختان سرکشیده استراحت کرده و از آب و هوای مطبوع باغ لذت ببرید. مساخت زمین تنیس جهانشر به ۱۶ هزار متر مربع می رسد و فروشگاه های ورزشی در سراسر آن مشاهده می شود.

از همین روی آثاری از معماری صفوی در این پل مشاهده می شود اما پل شاه عباسی در سال ۱۳۸۸ مورد مرمت واقع شد. پل شاه عباسی یا پل دختر کرج، از طول 61 متر و عرض 7 متر برخوردار می باشد و از طاق ها و دهانه های کوچک و بزرگی تشکیل شده است. این پل در منطقه خاوری کرج جای دارد و در کنار ساختمان تاریخی صمصام بنا شده است. از آنجاکه پل دختر کرج چشم انداز مسحورکننده از نمای شهری را به نمایش گذاشته است، به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کرج تبدیل شده است. کرج یکی از شهرهای دوست‌داشتی استان البرز است که آب‌وهوای خوب و جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری دارد. با وجود اینکه بسیاری فکر می‌کنند کرج تنها یک شهر بزرگ در نزدیکی تهران است و هیچ جای دیدنی ندارد اما باید به شما بگوییم که بر خلاف این تصور، در کرج و اطراف آن مکان‌های دیدنی و تفریحی زیادی به چشم می‌خورد.

باغ پرندگان کرج | باغی تماشایی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: