حسام‌الدین سراج «بوسه برماه» را با آهنگ‌سازی خودش منتشر کرد

با همراهی نوازندگان برجسته

حسام‌الدین سراج «بوسه برماه» را با آهنگ‌سازی خودش منتشر کرد

آلبوم بوسه بر ماه با آهنگسازی و خوانندگی حسام‌الدین سراج منتشر شد. این اثر شامل سه قطعه؛ حریف عشق (کلام وحید جلیلوند به همراه ساز عود)، آب و آئینه (آواز حسام‌الدین سراج و همنوازی نی و عود)، بوسه بر ماه (خوانندگی سراج و تنظیم همایون رحیمیان) است.
 
همایون رحیمیان، ارسلان کامکار، میثم مروستی، امین غفاری، کوشا صرافی گهر (ویولن)، کوشا صرافی گهر، امیرحسین طایی، سهراب برهمندی (ویولا)، کریم قربانی، داوود منادی (ویولنسل)، کورش دانائی (تار)، مسعود آرامش (سنتور)، صابر سوری (عود)، داوود ورزیده (نی) و بابک بنی‌حسینی (کوبه‌ای) نوازندگان و میلاد مهرآوا، کاوه رمضان‌زاده، صارم صبا و هومن شعبانی گروه همخوان (کُر) این آلبوم هستند.
سراج درباره این آلبوم نوشته است: «حدیث حُسن تو را، نور می‌برد بر دوش/ شکوه نام تو را حور می‌برد بر دست، می‌توان گفت با شکوه‌ترین نام در جان و دل مردم ایران نام اوست. مظهر جوانمردی، پهلوانی، مهربانی، غیرت و شجاعت است. او که در راه دوست، از نثار دست و چشم و جان دریغ نمی‌کند.
 
فرشته گفت، بینداز دست و دوست بگیر/ چنین معامله‌ای داده است کم‌تر دست، و به راستی حریف عشق است و تمام هستی خود را در قمار عشق نثار دوست می‌کند. به دوست هر چه دهد اهل دل، نگیرد باز/ حریف عشق چنین می‌دهد به دلبر دست
 
ابوالفضل زروئی را همه به عنوان طنزپردازی قوی می‌شناسیم اما می‌خواهم بگویم شاهکار بی‌نظیر او قصیده دست است. از اهل دل و اهل نظر، هر چه از آن مظهر جوانمردی و شجاعت جویا شدم، قصیده دست او را نشان دادند.
 
در شکل‌گیری این اثر؛ تقدیر به بهره‌مندی از آثار چهار شاعر شد: ابوالفضل زروئی، سعید بیابانکی، پروانه بهزادی و قیصر امین‌پور، و اگر تو نبودی مفهوم جوانمردی و عشق و شجاعت ناتمام می‌ماند. به رغم مدعیانی که منع عشق کنند/ جمال چهره تو حجت موجه ماست»


منبع: https://www.musicema.com/node/406893