حمل و نقل دریایی انواع روش های حمل و نقل دریایی تی اکسپرس | transemartlogistics

این روش در شرایطی استفاده می شود که یک بندرگاه خاص، دارای محدودیت های ورود و وضعیت های تحریمی باشد؛ به این ترتیب که محموله های کالایی در بین مسیر، از یک کشتی به یک کشتی دیگر، منتقل می شوند. این روش در شرایطی که یک در یک بندرگاه به دلایل مختلفی از جمله ترافیک و کمبود ظرفیت امکان پهلوگیری وجود ندارد نیز انجام می شود. اگر قصد دارید کالایی به کشور وارد کنید ولی برای انتخاب روش حمل و ترخیص کالا به نتیجه ای نرسیده اید می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند گردید. در برخی مواقع بنا به دلایل متفاوتی مانند حجم زیاد کالا، عدم وجود بسته‌بندی خاص یا بسیاری موارد دیگر، نیاز است که کشتی باربری را به صورت کامل اجاره کنند.

معمولاً این که تحویل از کشتی باید باشد، در برگه‌های مربوط به بارنامه و قرارداد ذکر شده است. امروزه با وجود تعاریف کاملی که برای لجستیک و حمل و نقل بیان شده است اما هنو… کشتی های دام بر کشتی هایی هستند که مجهز به بخش های مورد نیاز برای جابجایی دام و حیوانات زنده هستند. مثلا، هماهنگی برای دریافت بارنامه،عقد قرااردادبین الطرفین و… شرکت های فورواردی معمولا این فعالیت ها را انجام می دهند.

در این روش مرسوله‌ها می‌توانند شامل مواردی مانند شکر، آرد، پنبه، غلات، سنگ آهن، سیمان و شکر و املاح معدنی؛ ذغال و غیره باشند. شرکت کشتیرانی راهیان دریای سعادت تسهیلاتی را برای مشتریان خود درنظر گرفته است تا بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر از سیستم حمل و نقل دریایی برای حمل کالاهای خود استفاده نمایند. حمل ونقل دریایی به روش غیر مستقیم شامل کراس استافینگ، ترانشیپ و چارترینگ است. خدمات حمل و نقل زمینی یکی از رایج ترین انواع روش های حمل و نقل بار است. روش زمینی خود به سه دسته ی حمل و نقل جاده ای ، حمل و نقل شهری و حمل و نقل ریلی تقسیم می transemartlogistics.com شود.

وزارت کشور

در صورتی که امکان بارگیری به صورت مستقیم از بندر مبدا به مقصد وجود نداشته باشد از این شیوه حمل و نقل استفاده می شود. به عنوان مثال کالای یک کشتی در بندر جبل علی پهلو می گیرد و در آن جا به کشتی دیگر و یا یک هواپیمای دیگر منتقل می شود و به سمت مقصد نهایی مانند ترکیه راهی می شود. حمل و نقل دریایی در مقایسه با دیگر روش ها بسیار ارزان می باشد و برای بارهای سنگین و حجیم گزینه ای مناسب است. به همین علت اغلب صاحبین کارخانه های تجاری از طریق آب های آزاد حمل کالای خود را انجام می دهند. حال باید بدانید حمل و نقل دریایی چیست؟ حمل و نقل دریایی یعنی، جابه‌جایی افراد و کالا روی دریا‌ها، کانال، اقیانوس، رودخانه و چشمه‌ها به وسیله قایق، کشتی و دیگر شناور‌ها.

کراس استافینگ (Cross Stuffing):

حمل و نقل دریایی انواع روش های حمل و نقل دریایی تی اکسپرس | transemartlogistics این روش به نسبت سایر روش ها برای عموم در دسترس تر و برای مسیر های کوتاه (به عنوان مثال کشورهای همسایه) بهترین گزینه است. هر کدام از روش های حمل و نقل زمینی زیرساخت ها و وسایل حمل و نقل خاص خود را دارند که می توانند خود به تنهایی برای انتقال کالا از مبدا به مقصد و یا به عنوان مکمل در کنار روش های دیگر مورد استفاده قرار گیرند. این نوع از انواع روش حمل و نقل دریایی برای بسته‌های کوچک، جعبه‌های دارای ابعاد خرد، بسته‌بندی‌های پالت پلاستیکی و … استفاده می‌شود.

  • این نوع حمل و نقل برای مسافت های کوتاه ایجاد شده است که طبیعتا نوع کشتی آن ها با کشتی هایی که در دریای عمیق فعالیت می کنند متفاوت است.
  • ایران کشوری مناسب از نظر وضعیت جغرافیایی است و از سمت شمال با دریای خزر و از جنوب نیز، با دریای عمان و خلیج فارس در ارتباط است.
  • در حمل و نقل شهری شاهد جابجایی کالاها در سراسر شهر و از نقطه ای به نقطه ای دیگر هستیم.
  • می توان گفت بیش ترین حجم تجارت و حمل و نقل از طریق دریا و آب های آزاد انجام می شود.
  • شهرهای جدید،‌ وب سایتی تخصصی در زمینه درج آگهی نیازمندی شهرهای جدید ایران اعم از پردیس، پرند، هشتگرد، اندیشه و …


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: