خرید تکی و عمده انواع دریچه بازدید دستگاه فن کوئل با قیمت مناسب تنظیم تهویه یسنا

اندازه این دریچه ها ارتباط مستقیم با توان خنک کننده ها دارند و هرچه دستگاه بزرگتر باشد دریچه نیز بزرگتر میشود. یکی از قدیمی ترین دریچه های زیر فن کویل یا دریچه های زیر دستگاهی دریچه های زیر فن کویل پانچی می باشد. این دریچه ها به دو صورت وزنه ای و با قفل و لولا در بازار موجود می باشد. در کلیه مکانهایی که در آنها از فن کویل های سقفی و یا کانالی استفاده دریچه زیر فن کویل میشود. یکی از معایب دریچه های با قفل و لولا این است که در زمان سرویس درب داخل سالن یا اتاق کاملا باز است و اگر کیفیت مناسبی لولا نداشته باشد یا خوب پرچ نشده باشند باعث می شود تا بعد از مدتی درب از رگلاژ در آمده وخوب بسته نشود. ولی دریچه کشویی یا وزنی این امکان را به سرویسکار می دهد تا درب را باز کرده و کنار بگذارد و بعد سرویس مجدداً درب را در جای خود جاسازی کند.

طریقه ساخت دریچه بازدید زیر فن کوئل مشبک

استفاده از ورق روغنی یا گالوانیزه در تولید دریچه بازدید فن کویل آهنی موجب کاهش قیمت تمام شده محصول نیز شده است. هرچند مقاومت دریچه آهنی فن کویل در برابر رطوبت به شدت پایین است؛ اما استفاده از این مدل دریچه در مناطق با آب‌وهوای گرم و خشک موجب کاهش هزینه و تداوم روند کارکرد آن خواهد شد. دریچه فن کویل ساده یکی از پر طرفدارترین دریچه های بازدید موجود در بازار میباشد که درب آن به صورت ورق ساده و بدون شیار ساخته میشود و در دو مدل لولادار و وزنه ای به بازار عرضه میشود. بنا به ابعاد دریچه بازدید فن کویل، ضخامت ورقِ دربِ دریچه تعیین می‌گردد.

از جمله ویژگیهای خوب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی امکانِ آسانِ باز و بسته شدنِ دربِ آن است. وزن پایین و مناسبِ دریچه زیر فن کویل پلاستیکی باعث می‌گردد امکانِ نصب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی در انواع سقف کاذب به راحتی امکانپذیر گردد. با توجه به سوراخهای مشبکِ مکش هوای درب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی،به راحتی می‌توان از انواع فیلتر روی درب دریچه زیر فن کویل استفاده کرد.

بر روی دریچه بازدید فن کوئل شیارهایی وجود دارد که این شیارها باعث شده هوا به راحتی خارج شود و در عملکرد دستگاه اختلالی ایجاد نشود. ابعاد داخل به داخل نیز یکی از عوامل موثر برای تعیین قیمت دریچه زیر فن کویل خطی می باشد. رنگ دریچه ها به طور معمول سفید 9016 است البته بنا به نظر مشتری امکان تغییر رنگ توسط شرکت پخش نیرو سپهر مهار به وجود آمده است. یکی از بهترین انتخاب ها برای دریچه های زیر فن کویل یا زیر دستگاهی دریچه های دور مکش می باشد.

درب دریچه زیر فن کویل خطی از جنس آلومینیوم است و با توجه به شیاری که نسبت به ابعاد بازشو سقف در نظر گرفته می شود یک دریچه با عرض حدود ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر و طول مشخص شده دستگاه جهت مکش بر روی این درب ایجاد می گردد. این مکش می تواند از نوع خطی سی درجه و یا خطی صفر درجه و یا حتی اسلوت باشد. در مواقع خاص بسته به نظر مشتری شرکت پخش نیرو این امکان را فراهم می آورد تا پشت دریچه یک توری آلومینیومی نصب گردد تا هم دید داخل دریچه کمتر شود و هم اینکه از عبور گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری شود.

ویژگی های دریچه بازدید زیر فن کوئل مشبک

خرید تکی و عمده انواع دریچه بازدید دستگاه فن کوئل با قیمت مناسب تنظیم تهویه یسنا

ضخامت ورق درب دریچه زیر فن کویل به صورت کاملا استاندارد است و بنا به بزرگیِ ابعاد، امکانِ استفاده از ورق ضخیم تر نیز وجود دارد. این نوع دریچه بازدید از فن کویل هایی که هوای برگشت را از طریق داکت هوا از فضای محیط اطراف تامین می کنند را ممکن می سازد . برای ساخت این دریچه زیر فن کویل ابتدا طرح مورد نظر را به صورت صفر به صفر اندازه گیری می کنیم. پروفیل فریم دریچه زیر فن کویل باید نیم سانت از هر سمت کوچکتر از اندازه حفره مورد نظر باشد.

فن کویل (فن کوئل)، دارای یک فن، کویل های گرماساز و سرماساز، فیلتر هوا، شیر(فلکه)، شیر هواگیری می باشد. با روشن شدن فن هوا به داخل کشیده شده و با برخورد به لوله های آب گرم و سرد هوا به بیرون می دمد و محیطی گرم یا سرد فراهم می کند. آب گرم با دیگ بخار و آب سرد با چیلر که در موتورخانه قرار دارند فراهم می شوند و توسط لوله به کویل ها می رسند.

ضخامت ورق درب دریچه زیر فن کویل معمولا یک میلیمتر است ولی بنا به بزرگیِ ابعاد، امکانِ استفاده از ورق ضخیم تر نیز وجود خواهد داشت. برای ساخت دریچه زیر فن کویل از دو نوع فریم ۳ و ۵ سانتی می‌توان استفاده کرد. بدنه‌ی دریچه زیر فن کویل به وسیله رنگ کوره‌ای پودری استاتیک، در رنگ های مختلف،متناسب با رنگ فضای محیط(سفید،کرم،مشکی،قهوه‌ای و…) پوشش داده می‌گردد.

درب دریچه زیر فن کویل از هر طرف یک میل کوچکتر ساخته میشود تا هنگام باز و بسته شدن به فریم گیر نکند . لولاهای درب دریچه زیر فن کویل در طول درب دریچه تعبیه می شود تا بیشترین مقطع جهت نگهداری درب دریچه زیر فن کویل ایجاد گردد . باتوجه به شیار دار بودن درب دریچه زیر فن کویل ، باید در زمان ساخت ، به تناسب ابعاد دریچه زیر فن کویل از شیار های ۹ و ۱۸ سانتی استفاده گردد . دریچه بازدید فن کویل خطی دوطرفه نیز بصورتِ زاویه دار از دوطرف هوای محیط را وارد محفظه‌ی دریچه بازدید فن کویل می‌کند و این دریچه بیشتر در جاهایی استفاده می‌شود که دریچه بازدید فن کویل از دیوارها فاصله لازم را دارد و از هر دوطرف هوای محیط را جذب می‌کند. دریچه بازدید فن کویل خطی را هم می‌توان بصورت پیچ از رو و هم بصورت پیچ مخفی نصب و تعبیه نمود.

  • زیر فن کویل از کوره در آمد سریعاً با استفاده از مشما باید کاور شود تا از هر گونه خراش و آسیب دیدگی جلوگیری گردد .
  • این نوع دریچه بازدید از فن کویل هایی که هوای برگشت را از طریق داکت هوا از فضای محیط اطراف تامین می کنند را ممکن می سازد .
  • دریچه زیر فن کویل ساده، با دو مدلِ لولایی با قفل زیمنس و مدل وزنه ای تولید می گردد.
  • دریچه بازدید فن کویل با مکش زنبوری یکی از محصولاتی است که تقریباً می توان گفت از محصولات کم کاربرد برای دریچه زیر فن کوئل میباشد.
  • برای نمونه قیمت دریچه فن کویل در مدلهای گل سقفی بالاتر از قیمت دریچه زیر فن کویل در مدل های دیگر میباشد.

امکان استفاده از فیلتر صافی هوا در پشت دریچه زیر فن کویل جهت افزایش تمیزی و تهویه هوا نیز وجود دارد. سیسم‌های خنک‌سازی فراوانی در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و دریچه فن کویل نیز یکی از آن‌ها است. امکان استفاده گسترده از دریچه زیر فن کویل برای یک مجموعه بزرگ مسکونی، اداری و تجاری سبب شده تا از این سیستم خنک‌سازی اسقبال زیادی شود. معماران ساختمانی در زمان ایجاد یک بنای جدید باید پس از جاگذاری تمامی تجهیزات به فکر زمان سرویس، تعمیر و نگهداری قطعات نیز باشند. استفاده از دریچه فن کویل مناسب از بین انواع دریچه زیر فن کویل کار سختی نیست.

قابلیت های دریچه فن کویل


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: