دکوراسیون سالن انتظار کلینیک ها

امروزه توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی بسیار مهم است و پزشکان تمایل دارند تا مطب خود را به فضایی زیبا و در عین حال آرامش بخش تبدیل نمایند تا حس بهتری را به مراجعه کنندگان خود القا کنند. زیرا این فضا به صورت معمول اولین فضایی است که پس از مراجعه به پزشک در ارتباط با بیمار قرار میگیرد و طراحی دکوراسیون داروخانه باید به گونهای باشد که حواس بیمار را از بیماری و جنبه های منفی آن دور کرده و سلامت و شادابی را به او القا کند. با توجه به آزمایشات و مطالعات مطرح شده در رابطه با رنگ در طراحی داخلی و تأثیرات آن بر محیط در فضاهاي داراي رنگهاي مختلف، میتوان نتیجه گرفت که همه این بررسی­ها حاکی از این است که یک ارتباط پیوسته میان رنگ محیط، احساس و برداشت ما از آن وجود دارد. همه ما در زندگی روزمره خود در مورد رنگ­هاي به کار رفته در ساختمان ها یا تزیینات داخلی آنها نظراتی می­دهیم، اما باید دقت کنیم که چگونه و کجا رنگ ها را به کار ببریم.

رنگ های خنثی مانند برنز، قرمز و قهوهای بودند. استفاده از رنگهای روشن مانند آبی ملایم یا کرم فضای مطب را وسیعتر جلوه میدهند بنابراین اگر مطب کوچکی برای طراحی داریم که ممکن است دلگیر به نظر برسد، میتوان از رنگهای روشن برای دیوارها استفاده کرد. براي مثال، در تجربه ای که در دیزاین داخلی مطب دندانپزشکی در تبریز داشتم؛ یک میز با پایه هاي سفید و سطح میز سفید، سست و زوال در رفته به نظر می­آمد. شرکت بدادم برس یکی از بهترین و موفق ترین شرکت های ایرانی در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی مطب می باشد که به دلیل کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط این شرکت، طرفداران و مشتریان بسیاری در سطح کشور دارد. هزینه ی تمام شده دکوراسیون داخلی مطب زنان به مواردی از جمله متراژ ساختمان مطب و کیفیت مواد اولیه ی مورد استفاده برای اجرای طراحی دکوراسیون داخلی مطب بستگی دارد.

مون، کیس، ساندرسون و برنر در سال 1956 تاثیرات رنگ بر ادارك فاصله را در محیط هاي باز مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که هیچ رنگی داراي موقعیت پایدار و معین در فضا نیست، بنابراین رنگ ها تنها در یک بستر مشخص و همراه با کلیهي عوامل موثر بر یک مکان، می­توانند در برآورد مسافت تاثیرگذار باشند. ممکن است در طراحی داخلی دکوراسیون منزل دست شما برای اجرای نورپردازی و میزان نور باز باشد ولی طراحی داخلی مطب زنان و زایمان باید نور کافی و مناسبی داشته باشد تا از نظر روحی و روانی افراد مراجعه کننده راضی باشند. نکته مهم آن است که اگر به دنبال استفاده از گیاهان بزرگ هستید، بهتر است بدانید که گیاه مورد نظر شما حتما باید از نوع آپارتمانی باشد، بوی خاص و حساسیت برانگیزی نداشته باشد و همچنین حشرات را نیز به سمت خودش جذب نکند. در ابتدا ما باید به این سوال پاسخ دهیم که: روانشناسی چیست؟

شناخت و آگاهی از چگونگی روانشناسی و فیزیولوژیکی رنگ­ها بسیار مهم است و هنگام استفاده از آنها در طراحی داخلی مطب باید به دقت مورد توجه قرار گیرند و نمی­توان رنگ ها را آزادانه در هر جا بکار برد، چرا که ممکن است باعث اختلالات و درگیري­هاي ذهنی و فیزیکی شود. در دکوراسیون و طراحی داخلی مطب نمی­توان رنگ ها را آزادانه در هر جا بکار برد، چرا که ممکن است باعث اختلالات و درگیري­هاي ذهنی و فیزیکی شود. رنگ بر روي بافت نیز تاثیر گذار است. دکوراسیون داخلی مطب را با سلیقه و هزینه نسبتا کم نیز میتوان اجرا کرد. هزینه های طراحی به چه عواملی بستگی دارند؟

استانداردها و سبک هایی را که باید در طراحی داخلی مطب روانشناسی، رعایت کنیم، کدام موارد می باشند؟ باید بپذیریم که رنگ یک وسیله قدرتمند در محیط اطراف ما می­باشد، که به ما کمک می­کند میان شکل و پس زمینه تمییز قائل شویم و بتوانیم اجسام را فراتر از اندازه و فرمشان تشخیص دهیم. رنگ بر حس تشخیص گذر زمان از نظر فرد مؤثر است، به طور مثال نور و فضاي قرمز منجر به تخمین بیش از اندازه زمان و سبز یا آبی منجر به تخمین کمتري از اندازه زمان در شخص می­شود مکانیسم این پدیده شناخته شده نیست. رنگ در دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک موضوعی ­است پیچیده، که تحت تأثیر عواملی چون شرایط نورپردازي، سلیقه­ هاي فردي، و ادراك تناسب رنگ می­باشد و به همان اندازه که مفهوم یک رنگ مهم است، شیء رنگ آمیزه شده نیز اهمیت دارد. اندازه مطلوب برای اتاق انتظار بستگی به چند عامل از جمله تعداد پزشکان در ساختمان، حجم بازدید و … شرایط و محیطی که رنگ در آن دیده می­شود . تدفورد، برگوییست و فلاین در سال 1977 تاثیرات رنگ بر ابعاد را تحت شرایط آزمایشگاهی کنترل شده مورد بررسی قرار دادند. ذکر این نکته نیز ضروري است که نباید یک رنگ خاص، صرفا به دلیل خاصیت آرامش بخشی یا هیجان آن، بیش از حد معمول مورد استفاده قرار گیرد، رنگ ها می­توانند در رفاه جسمی و فیزیکی ما موثر واقع شوند.

چون بسیاری از زیر ساخت ها و نیاز ها در ابتدای ساخت ساختمان پیش بینی شده و فقط پزشکان باید فضاهای داخلی را با توجه به نیاز های خود بهینه کنند . تمامی این ویژگی ها و مزایا به این دلیل است که برای تولید این نوع کفپوش از تکنولوژی های پیشرفته ی روز دنیا استفاده می شود و با توجه به همین موضوع می توان گفت هزینه ی تهیه و استفاده ی این نوع کفپوش نسبت به کفپوش تک لایه بیشتر می باشد . طراحی هوشمندانه توسط افرادی که با معماری داخلی مطب و دکوراسیون داخلی و تکنولوژی های جدید آشنایی لازم را دارند به راحتی می توانند یک مطب شیک و مدرن را خلق کنند. یکی از تأثیرات قابل پذیرش رنگ، کاربرد آن در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی به منظور تغییر ابعاد فضا می­باشد.

بهتر است توجه زیادی به دکوراسیون داخلی اتاق پزشک داشته طراح داخلی مطب دندانپزشکی باشیم . همانطور که گفتیم ، طراحی دکوراسیون تا حد زیادی به صنف آن مرتبط می شود، برای مثال قطعا دکور مناسب برای یک فروشگاه پوشاک و لباس نسبت به فروشگاه لوازم آرایش و بهداشتی متفاوت خواهد بود؛ هر چند که برخی از موارد کلی بین تمامی پروژه ها مشترک هستند. همچنین علاوه بر آن این رضایت خود باعث می شود، که فرد در صورت داشتن بیماری مجدد دوباره به همان مطب و یا کلینیک بازگردد، و یا آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند. برای به وجود آوردن طرحی با پلان باز باید دیوارها را به حداقل رساند و یا در برخی موارد می توان به طور کل آن ها را حذف کرد.

ما در شرکت معماری شیپ، با بهره گیری از خلاقیت و دانش خود، برای ایجاد فضایی زیبا و کاربردی، در کنار شما هستیم.برای مشاوره تلفنی رایگان در خصوص طراحی داخلی و بازسازی کلینیک، با شمارههای زیر تماس حاصل نمایید. قبل از اینکه شما بخواهید طراحی داخلی مطب دندانپزشکی را انجام دهید، لازم است، بدانید هر فضایی قرار است، برای چه کاری استفاده شود. تصور کنید که یک پروژه چهل میلیون هزینه در برداشته است، حال دستمزد طراح بابت این درصد هشت میلیون خواهد شد. استفاده از رنگهای خیلی جیغ جایز نمی باشند و بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که در روحیه افراد هم آرامش را به وجود بیاورد. امکان این که با تغییر رنگ، تغییر حالت درونی و ویژگی های افراد و برخی دیگر از رفتار های آن ها تحت تاثیر قرار بگیرند، بسیار زیاد است. برای مطب های روانشناسی بهتر است از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید تا بیمار تنش را از خود دور کند و زمانی که به آنجا مراجعه می کند و آرامش و امنیت را دریافت کنند. در این مورد به تصاویر پروژه طراحی داخلی مطب دندانپزشکی تبریز توجه کنید. در این مطلب قصد داریم در مورد مبلمان کلینیک زیبایی، ترکیب رنگ فضای داخلی، نورپردازی و بسیاری از موارد دیگر که به شیک شدن فضای کاری و جلب توجه مشتریان کمک می کند بپردازیم.

تجربیات ناآگاهانه مجموع افکار، خاطرات، تکانه­هاي حسی، انگیزه ها، خواسته ها، علاقه ها و احساس که ما نسبت به آنها آگاهی نداریم، اما احساسات و رنگ نیز بخشی از تجربیات هوشیارانه، نیمه هوشیارانه، و ناهوشیارانه است که با رفتار انسان عجین شده و رفتار ما را تحت تأثیر قرار می­ دهند. ترکیبات های چوبی به همراه سبز آرامش بخشی دارند که می توان به. مبل های راحتی با رنگ های مناسب، بروشور های مرتبط با تخصص شما در زیبایی، نورپردازی مناسب و حتی استفاده از گل و گیاه طبیعی جهت ایجاد حس سرزندگی می­ تواند میزان گیرایی و تاثیر مطلوب این فضا را چندین برابر کند. معمولا ترس از محیط های بیمارستانی و درمانی به صورت خودبخودی در وجود تمام کودکان به چشم میخورد.شاید این موضوع به این دلیل است که آنها هرگز از محیط های درمانی و دیدن روپوش های سفید خاطره ی خوشی نداشته اند و همیشه زمانی که ناخوشی به سراغشان آمده ،وارد همچین اماکنی شده اند.و موضوع دوم این است که گاهی دکوراسیون مطب ها به قدری کسل کننده،قدیمی و نازیباست که سبب بدتر شدن حس کودک و یا حتی بزرگسالان خواهد شد اما در میان نکته قابل توجه این است که برخلاف گذشته که پزشکان محترم و کادر درمان نسبت به موضوع دکوراسیون داخلی بی اهمیت بودند ،امروزه بسیاری از پزشکان دریافته اند که می توان به کمک دکوراسیون داخلی شاد و مناسب با روحیات آنها تاحدی از حس بد و ترس یک کودک کاست و به همین دلیل بیش از پیش به موضوع دکوراسیون داخلی پرداخته اند.

در دیزاین داخلی مطب باید نور به اندازه کافی مد نظر باشد، بطور مناسب به همه قسمت ها توزیع شود، تمایز دید رعایت شود و رنگ مناسب نور انتخاب شود. چند رنگی که در بالا برای شما ذکر کردیم، از رنگ های اصلی بودهاند که می توان میزان اشباع شدگی آنها را در نظر گرفت که تا چه اندازه این رنگ ها می توانند کم رنگ و یا پررنگ شوند. با توجه به اینکه اکثر کودکان حس خوبی نسبت به پزشک و دندانپزشک ندارند، لازم است دکوراسیون مناسب مطب و کلینیک طراحی شود تا به نحوی سعی شود اعتماد و آرامش آنها جلب شود. شناخت و آگاهی از چگونگی استفاده از رنگ­ها بسیار مهم است و هنگام استفاده از آنها در طراحی محیط باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. سوالی که در اینجا مطرح می­شود، این است که آیا حرفه طراحی داخلی با تکیه به این پدیده، با رنگ کردن سطوح به رنگ گرم براي برجسته نشان دادن و استفاده از رنگ هاي سرد براي فرو رفته به نظر آمدن آنها استفاده کنند؟ یکی از اولین اصولی که به دانشجویان طراحی داخلی آموزش داده می شود، این است که رنگ هاي گرم برجسته و رنگ هاي سرد فرورفته بنظر می­آیند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: