روش ارسال آنلاین برخط صورت معاملات فصلی فردان مشاور مالیاتی فردان مشاور مالیاتی | تکس مپ

روش ارسال آنلاین برخط صورت معاملات فصلی فردان مشاور مالیاتی فردان مشاور مالیاتی | تکس مپ در ادامه به صفر تا صد تنظیم صورت معاملات فصلی می پردازیم.شما عزیزان میتوان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حسابداری شرکت خدماتی با همکاران ما ارتباط برقرار کرده و از آنها مشاوره بگیرید. در سال های اخیر، سازمان امور مالیاتی کشور کوشیده است تا با به کارگیری روش های متفاوت از فرازهای مالیاتی جلوگیری کرده و رسیدگی به حساب های مالیاتی مودیان مالیاتی را تا حد امکان تسریع و تسهیل نماید. نوعی گزارش خرید و فروش فصلی است که سازمان امور مالیاتی تمام مودیان را موظف به انجام صحیح تکالیف خود می‌کند.

  • شایان ذکر است که تحویل مدارک باید در مدت زمان معین انجام شود و در صورت عدم انجام، جریمه مالیاتی برای این شرکت ها و سازمان ها در نظر گرفته می شود.
  • اگر به هر دلیل این اطلاعات به درستی ارسال نشود یا این که مودی نسبت به اقدام آن امتناع ورزد، شامل جریمه‌های خاصی خواهد شد.
  • نکته بعدی در ارتباط با معاملات کوچک است که اگر مبلغ آن‌ها تا ده درصد حدنصاب تعیین شده باشد، نیازی به ارسال ماهانه ندارد و شرکت‌ها می‌توانند فهرست این دسته از معاملات را به شکل تجمیعی و هر سه ماه یکبار به سازمان مالیاتی ارسال نمایند.
  • تکالیف مالیاتی که توسط امور مالیاتی به مؤدیان داده می شود و این دفاتر باید روزانه ثبت و بایگانی شوند.
  • اظهارنامه مالیات فصلی باید طی یک دوره سه ماهه و مطابق با فصول شمسی ارائه شود.

سرانجام 11 سال بعد در سال 1391قانون صورت معاملات فصلی ایران به طور رسمی اجرایی شد و مودیان ملزم به دریافت کارت اقتصادی و درج کد اقتصادی خریدار و فروشنده در معاملات شدند. نکته بعدی در ارتباط با معاملات کوچک است که اگر مبلغ آن‌ها تا ده درصد حدنصاب تعیین شده باشد، نیازی به ارسال ماهانه ندارد و شرکت‌ها می‌توانند فهرست این دسته از معاملات را به شکل تجمیعی و هر سه ماه یکبار به سازمان مالیاتی ارسال نمایند. در حال حاضر برای ارسال معاملات فصلی، تنها باید از سامانه معاملات فصلی به آدرس tax.gov.ir استفاده کرد. درواقع ارسال این گزارش تنها به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ یک از دفاتر پیشخوان دولت نیست. می‌بایست فهرست معاملات فصلی بر اساس اسامی مشتریان و انواع کالای خرید و فروش و نیز خدمات ارائه ‌شده تنظیم و تحویل شود. همچنین قابل‌ذکر است که موارد بازگشت از فروش را نیز بر اساس موارد ذکر شده در بالا و در قالب فهرست جداگانه تنظیم و ارسال نمایند.

مالیات عیدی و سنوات چگونه محاسبه میشود؟

باید صورت خرید و فروش های انجام شده که توسط سازمان ها و شرکت های خصوصی انجام میشود حداکثر یک ماه بعد از انجام معامله به سازمان امور مالیاتی ارسال شود. حتما باید توجه داشته باشید که این کار را به موقع انجام دهید تا مجبور به پرداخت جریمه نشوید. ارسال این صورت معاملات فصلی به سه روش الکترونیکی، کاغذی و بوسیله سی دی انجام میشود. بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، مهلت قانونی ارسال صورت معاملات سه ماهه تابستان در هر سال، 15 آبان ماه تعیین شده است.

ارائه صورت معاملات فصلی در دو مبحث در توسعه و آبادانی کشور تاثیر گذار است، از یک‌ طرف با توسعه‌ی این سیستم، درآمدهای مالیاتی افزایش و فرار مالیاتی کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه سهم درآمدهای مالیاتی در طرح‌های توسعه و عمران و آبادانی کشور افزایش خواهد یافت. در روش آفلاین، باید به جدول پیمانکاران در نرم افزار آفلاین صورت معاملات وارد شوید و اطلاعات را درست مانند شیوه آنلاین وارد نمایید و سپس ارسال کنید. با ورود به سایت معاملات فصلی باید رمز ورود و نام کاربری تان را وارد کنید تا به صفحه ای که برای شرکت خود ثبت کرده اید هدایت شوید. تمام اطلاعات خرید و فروش ها و قرارداد هایی که باید به ازای آن ها مالیات پرداخت شود باید در این سامانه ثبت گردند.

به بیان ساده تر صورت معاملات فصلی در واقع جزییات خرید و فروش و معاملات تجار و صاحبان کسب و کار بوده که باید در مهلت‌های تعیین شده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد و این الزام طبق ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم باید انجام شود. شما بخوبی می‌دانید که امروزه این امور به سادگی توسط نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم انجام می‌شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر معاملات فصلی در سپیدار، مقاله نحوه تهیه آسان گزارش فصلی با نرم افزار سپیدار را از دست ندهید. دوره‌ی ارسال اطلاعات برای خرید و فروش و پرداخت قراردادها سه ماهه و براساس فصول شمسی است. صاحبین کسب‌وکارها باید تا 45 روز پس از پایان هر فصل گزارش خرید و فروش فصلی خود را ارسال کنند.

بخش های مهم در ثبت صورت معاملات فصلی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: