اینکه بدانید کاربران چه کلماتی را در گوگل جستجو میکنند، جزء حیاتیترین چیزهاییست که برای بهینهسازی سایت به آن احتیاج دارید. تحقیقی که اساس بازاریابی دیجیتال را شکل میدهد و بدون انجام آن قطعاً نمیتوان در فعالیتهایی مثل سئو و بازاریابی محتوا موفق بود. در دوره تحقیق کلمات کلیدی ما روش انجام تحقیق کلمات کلیدی را به شما یاد خواهیم داد و تکنیکهایی را نشانتان میدهیم که کمتر کسی میشناسد. «سایت مپ XML» به گوگل و موتورهای جستجوی دیگر کمک میکند که محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند و تمام محتوا را به راحتی بیابند. هنگام ایجاد سایتمپ توجه کنید که صفحههای غیرمفید را به آن اضافه نکنید. همچنین، توجه داشته باشید که ثبت کردن یک صفحه در سایتمپ، دریافت رتبههای بالا در موتورهای جستجو را تضمین نمیکند.
در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد. به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود.
رتبه بندی های جستجو را تغییر اساسی داد.
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام میشود، گفته میشود. Semantic Seo یا سئوی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوای خود بکار میبرید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجوی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد.
دوره آنلاین سئو مقدماتی
بطور کلی سه مرحله Discover، Index و Ranking برای هر سرچ انجینی وجود دارد و بروز مشکل در هر قسمت مانند محتوای بی کیفیت، مشکلات کد وبسایت و … می تواند در سئو وبسایت وقفه بیاندازد. فرایند جمع آوری اطلاعات و دسته بندی آن ها توسط موتور های جستجو است. کرول را می توان اولین قدم برای شروع فرایند سئو دانست و راهکار های وجود دارد که کرول را برای ربات های گوگل آسان تر کنیم یا دسترسی آن ها را ببندیم. گوگل رنک برین در سال 2015 بطور رسمی معرفی شد و با استفاده از یادگیری ماشینی، اهمیت مفهوم CTR، رفتار کاربر و … رتبه بندی های جستجو را تغییر اساسی داد. 2015- گوگل که متوجه آینده تلفن همراه هوشمند شده بود، وبسایت ها را الزام به سازگاری و ریسپانسیو بودن با تلفن های همراه کرد.
گزارش ها بر اساس نوع داده هایی که ارائه می کنند به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند. داشبورد آن یک نمای کلی از معیارهای اصلی عملکرد را به شما نشان می دهد. برای مشاهده داده های بیشتر، می توانید به گزارش های دقیق تر موجود بروید.
- با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه.
- به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک (CTR) پایینی دارند نگاهی بیندازید.
- صاحبان سایتها نیز مختارند تا تبلیغات گوگل را هر کجای صفحات وبسایت خود که میخواهند قرار دهند.
- به این ترتیب پس از آن که از صفحات ایندکس شده خود گزارش گرفتید و متوجه شدید که چه صفحاتی ایندکس نشدهاند، میتوانید با استفاده از URL inspection صفجه مورد نظر خود را ثبت کنید.
- سلام دوست عزیز
با توجه به اینکه وابستگی به افزونه نداریم و نمونه های موجود را تست نکرده ایم نمیتوان به صورت دقیق اعلام نظر کرد.
در این بخش قرار است تا بخشی از این ترفندها را برای شما بازگو کرده و درباره آنها نکاتی را بیان کنیم. به کار بردن واژگان ساده و قابل فهم در قالب جملات کوتاه، راهکاری است که مورد قبلی را کاملتر میکند. در واقع برای اینکه بتوانید جملات کوتاه و قابل فهمی را در متن خود ارائه کنید، لازم است تا از کلمات ساده بهره ببرید. به این ترتیب مخاطب به راحتی منظور و مفهوم متن را فهمیده و آن را دنبال میکند. در کنار این هدف، داشتن یک تجربه کاربری (UX) خوب، می تواند بسیار مفید باشد.
سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما
در ادامه به عواملی که در سئو داخلی سایت مهم هستند اشاره خواهیم کرد. البته برای آشنایی کامل با سئو داخلی سایت و تقریبا همه آنچه در مورد سئو داخلی سایت لازم است انجام دهید، می توانید مقاله سئو داخلی سایت را مطالعه کنید. معمولا سایتهایی که از این طریق به نتایج بالای موتور جستجو و بویژه گوگل می رسند با آپدیت های بعدی گوگل و در زمان کمی رتبه خود را از دست میدهند. گاه در سایت های جدید کاربران بدون داشتن آگاهی لازم اقدام به برخی کارها می کنند که نه تنها باعث نتیجه گیری سریع نمی شود بلکه میتواند به ضرر سئو سایت باشد. در نظر داشته باشید که محتوای باکیفیت زمانبر است و نیاز به تحقیق زیادی دارد.
چه تفاوتی میان سئو گوگل و سئو برای کاربران میباشد؟
برای جلوگیری از مشاهده زیاد این کد وضعیت، هاست و شرکتی که از آن این خدمات را دریافت می کنید، مجددا بررسی کنید. در سال 2016 گوگل با به روز رسانی هسته الگوریتم پنگوئن عملا به پنالتی کردن مزارع لینک (Link Farm) پرداخت. 2008- گوگل سیستم Google Suggest (دیگران نیز جستجو کردند) را به صفحات خود اضافه کرد. جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است اما بدون اطلاع از نکات و روشهای آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
از آن زمان تاکنون، فرایند جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. مرور فهرستی از مهمترین بهروزرسانیهای الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) میتواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سالها باشد. زمانی که این جمله را شنیدید بدانید که منظور تکنیک های سئو منسوخ شده ای که 10 سال پیش کار میکردند و هدفشان فریب گوگل بود، مرده اند. سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری برای وب سایت میباشد که هر روز در حال رشد و ارتقاست.