موسیقی سنتی ایرانی دانلود اهنگ اصیل ایرانی قدیمی تا 1401 | ahwaz-music

اکثر آوازهایی که خواننده آماتور ایرانی می‌خواند و اکثر آوازهای محلی از نواحی متفاوت ایران در یکی از قطعه های آن جای گرفته است، به این دلیل این دستگاه را مادر موسیقی ایرانی هم نامیده اند. گردآوری و تدوین ردیف به شکل امروزی از اواخر سلسلهٔ زند و اوایل سلسلهٔ قاجار آغاز شده‌است؛ یعنی در اوایل دورهٔ قاجار سیستم مقامی موسیقی ایرانی تبدیل به سیستم ردیف دستگاهی شد و جای مقام‌های چندگانه را هفت دستگاه و پنج آواز گرفت. به عنوان مثال، اعتقاد بر این است که سبک محلی انگلیسی عمدتاً از حدود 40 خانواده آهنگ تشکیل شده است که هر یک از یک آهنگ منشا می گیرند.

  • واژه ی کلاسیک در موارد استعمال کلی آن, هنگامی مفهومی بهتر و مفیدتر خواهد داشت که درارتباط با نوع به خصوصی از آثار موسیقیایی (مانند نمونه هایی که از شوبرت و پالسترنیا ذکر شد) قرار گیرد.
  • به نظر می رسد که نت ها از دل هنرمند بیرون می آیند و از دستان وی جاری می شوند.
  • پس برای اولین بار در موسیقی این فکر و ایده ظهور کرد که موسیقی در حقیقت همانند دیگر هنرها ” مقصود وهدفی” ندارد، بلکه صرفاً به خاطر خودش وجود دارد .

گفته می‌شود ابزار موسیقی مانند «باربت» ریشه در این دوران یعنی حدود سال ۸۰۰ قبل از میلاد داشته‌است. یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ موسیقی ما زمانی رخ داد که شخصی به نام علی اکبرخان فراهانی در زمانی که موسیقی سنتی ایرانی زیاد جدی گرفته نمی‌شد، گوشه‌های مختلف را در قالب هفت دستگاه و پنج آواز جمع ‌آوری کرد و به آن‌ها نظم بخشید. از میان دوستداران موسیقی اصیل ایرانی، گروهی به نغمه‌های بی‌کلام ایرانی بسنده کرده و شنیدن آنها را برای ساعت‌های متمادی بر هر موزیک و نوای دیگری ترجیح می‌دهند.

دانلود تمامی آهنگ های سنتی با کیفیت 320 128 + پخش آنلاین و متن ترانه |

تا آنجا که می‌توان با تغییر ریتم و بکارگیری اشعار و ترانه‌های شاد، موزیکی متفاوت خلق و اجرا نمود. اما بسته به حال و هوای نوازنده، خواننده و حتی شنوندگان این آثار، همواره برداشت‌های عاطفی متفاوتی از آنها شکل می‌گیرد. این گنجینه‌های کهن، به‌عنوان میراث آهنگ سنتی ایرانی بسیار ارزشمند بوده و حفظ و نگهداری آنها هم به همین دلیل است. گواه این مدعا، ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی هستند که در مهر ۱۳۸۸ به عنوان نخستین پرونده مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی پونسکو به ثبت رسیده‌اند.

دستگاه سه‌ گاه

همچنین بسیاری از نام‌های فعلی مدهای موسیقی، در موسیقی سنتی ایران نیز وجود داشته‌اند» دستگاه‌ها از زمان‌های باستان زبان به زبان به امروز رسیده‌اند اگرچه بسیاری از مدها و ملودی‌ها احتمالاً به دلیل تهاجم اعراب که موسیقی را مسئله‌ای غیراخلاقی می‌دانستند از بین رفته‌اند. اصطلاح «خنیای باستانی ایرانی» حروف‌نویسی خالص کلمات ایرانی است که ترجمه آن عبارت از «موسیقی ایران باستان» یا به عبارت دیگر «موسیقی سنتی ایران» است. این اصطلاح ایرانی امروزه به خوبی قابل درک است ولی در مقایسه با اصطلاح پر مصرف «موسیقی اصیل» که معنای آن نیز همان است، به ندرت استفاده می‌شود.

منوچهر امجله خبری اهواز موزیکقام ایرج را از برادران آن گرفت و در همین زمان بیست و نهمین لحن باربد به نام کین ایرج به وجود می آید، که تا دوره سلطه مغولها نواخته می شده است . در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. همه حقوق مادی و معنوی و محتوای آهنگ ها برای تارنمای مختلف موزیک محفوظ می باشد. دانستن اصول و فنون نوازندگی باعث افزایش تاثیرات موسیقی بر شنونده میشود و موسیقی را بردل و جان مخاطب می نشاند.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: