موسیقی سنتی محلی گروه آموزشی راد | ahwaz-music

علاوه بر این، اشعار این نواها آنقدر شیرین و دلنشین است که ترانه‌های ضبط و پخش شده‌ با کاست، گرامافون و حتی صندوق آوازهای قدیمی با وجود گذشت زمان هنوز هم کاملا به فراموشی سپرده نشده‌اند. این دستگاه به نسبت اسم خود، حالتی پادشاهانه، خسروانه، ملوکانه و متین دارد، ولی با این طریق موضوع اجرای تعدادی از سرودها و نغمه های رایج در نواحی گسترده ایران است. ونیز از گوشه های این دستگاه در موسیقی سنتی ورزش زورخانه ای استفاده می‌شود.

  • وظیفه دستگاه ها دریافت داده های خام و تبدیل آن ها به یک محصول است.
  • برای انسان نخستین موسیقی و آنچه وزن و صوت است معرف قدرت های آسمانی و ماورالطبیعه تلقی شده به همین جهت نزد کلیۀ اقوام تظاهرات اولیۀ موسیقی در جشن های مذهبی و آیین جادوگری جلوه میکرده است.
  • با وجود اینکه ساز چنگ در ایران بوجود آمد اما پس از مدتی استفاده از آن کمتر شد.

این نام‌گذاری دقتی ندارد و کوشش‌ها و بحث‌های زیادی برای مشخص کردن معنی آن صورت می‌گیرد. واژه ی کلاسیک و کلاسیسم , معمولاً به یک دوره از موسیقی اطلاق شده است, امّا اغلب با معانی مختلف, در اصل عنوان سبک یک دوره ی خاص یا سبک مشخصی از موسیقی نیست. علت محبوبت موسیقی اصیل ایرانی از مرزها فراتر رفته است و همراه هنرمندان ما که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اجراهای داخل و خارج از کشور آنها با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه می‌شود. علت این امر هم آن است که توالی از پرده‌های مختلف موسیقی ایرانی و انتخاب آن حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می‌دهد و یادآور روزهای گذشته و زندگی اصیل ایرانی در ذهن یک شنونده است. در کنار موسیقی بی‌کلام سنتی کشورمان، خوانندگان ایرانی نیز نقش مثبت و مهمی در احیای فرهنگ موسیقیایی این مرز و بوم ایفا نموده‌اند. از خوانندگان بنام و خاطره آفرینی چون الهه، دلکش، مرضیه و دیگر بانوان عرصه موسیقی ایرانی، امروز خاطره و صدایی گرم در میان ما به یادگار مانده است.

دانلود آهنگ ای آفتاب آهسته نه پا در حریم یار من از شجریان

اینگونه بود که موسیقی فولکلور و آلات موسیقی مختلف اعم از سازهای کوبه ای و سازهای بادی به وجود آمدند. آکادمی موسیقی سرنا با هدف آموزش آکادمیک با شیوه ای نوین از سال 1391 فعالیت خود را آغاز نمود و برای دستیابی به این مهم سعی نمود بستری فراهم کند تا علاقمندان به موسیقی بتوانند در جهت رشد و اعتلای هنر والای موسیقی قدم بردارند… از دو سلسلۀ اولیه متأسفانه مدارک مافی در دست نیست، در مورد مادها نیز با این که مدارک بیشتری وجود دارد از وضع موسیقی شان اطلاعی در دست نیست . همین قدر از خلال نوشته های تاریخی می توان استنباط کرد که موسیقی در زمان مادها مقامی نیکو داشته ، موسیقی دانان دائما گرد دربار حضور داشتند و حتی مشاور و امین پادشاه بودند.

تازه های آکادمی هنر

این در حالی است که آوای گوش‌نواز بنان و استاد شجریان نیز، در ضمیر خاطر ما نقش بسته است. آهنگ سنتی ایرانی، چنان که از نامش برمی‌آید، ریشه در فرهنگ بومی و سنت‌های ایرانی دارد. نواهایی که ریشه در جان ما ایرانیان دارند و چون به ساز دل نواخته می‌شوند، بی‌شک به گوش جان نیز شنیده خواهند شد. موسیقی و آواز سنتی ما ایرانیان از باربد و نکیسا، تا بنان و شجریان سراسر آمیخته با نغمه‌هایی است که از دل برمی‌خیزند و لاجرم بر دل نیز می‌نشینند. چک از اصطلاح به معنای ملت و نزدیکان آن استفاده می‌کند، که نشان می‌دهد ژانر محلی وحدت‌ بخش تمامی انواع موسیقی است.

اولین قدم ها برای انجام هر کاری، معمولا سخت مجله خبری اهواز موزیک قدم های مسیر به حساب می آید. هیچ نوازنده ی حرفه ای را در دوران تاریخ نخواهید یافت که یک شبه و بدون تحمل مصائب و سختی های کار، به سطح مطلوب رسیده باشد. از دیگر نشانه های موجود از موسیقی سنتی در گذشته میتوان به وجود سفال هایی در تپه های سیلک کاشان اشاره کرد که روی آن ها نشانه هایی از پایکوبی و دست افشانی وجود دارد. تنها استثناء ابزار باقی‌مانده موسیقی مانند گیتارها، عودها و فلوت‌هایی که ابداع و نواخته شده، می‌باشند. ما، نگاره‌ای را در دست داریم و می‌دانیم که در پادشاهی «شوکال ماه هو» و از سده ۱۷ پیش از میلاد در ایران، تار نواخته می‌شد.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: