موسیقی سنتی و پاپ و کلاسیک آموزشگاه موسیقی شهرآوا آموزش موسیقی سنتی و پاپ | ahwaz-music

اولین قدم ها برای انجام هر کاری، معمولا سخت ترین قدم های مسیر به حساب می آید. هیچ نوازنده ی حرفه ای را در دوران تاریخ نخواهید یافت که یک شبه و بدون تحمل مصائب و سختی های کار، به سطح مطلوب رسیده باشد. از دیگر نشانه های موجود از موسیقی سنتی در گذشته میتوان به وجود سفال هایی در تپه های سیلک کاشان اشاره کرد که روی آن ها نشانه هایی از پایکوبی و دست افشانی وجود دارد. تنها استثناء ابزار باقی‌مانده موسیقی مانند گیتارها، عودها و فلوت‌هایی که ابداع و نواخته شده، می‌باشند. ما، نگاره‌ای را در دست داریم و می‌دانیم که در پادشاهی «شوکال ماه هو» و از سده ۱۷ پیش از میلاد در ایران، تار نواخته می‌شد.

  • حتما لازم نیست جزء نوازندگان، خوانندگان یا تنظیم کنندگان موسیقی سنتی باشید تا خود را ملزم به دانستن تئوری‌هایی راجع به آن بدانید!
  • موسیقی سنتی ایرانی را می توان یکی از مهمترین ارکان فرهنگی ملت ایران دانست، تاجاییکه این موسیقی بعنوان « میراث فرهنگ ناملموس » نزد یونسکو به ثبت رسیده است.
  • در این کنده کاری همچنین دیده می‌شود که از میان ۱۱ تن خنیاگر؛ ۸ تن چنگ، ۲ تن نی و یک تن دهل می‌نوازند.
  • حال زمان آشنایی با انواع دستگاه رسیده که برای شما شرح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

این در حالی است که آوای گوش‌نواز بنان و استاد شجریان نیز، در ضمیر خاطر ما نقش بسته است. آهنگ سنتی ایرانی، چنان که از نامش برمی‌آید، ریشه در فرهنگ بومی و سنت‌های ایرانی دارد. نواهایی که ریشه در جان ما ایرانیان دارند و چون به ساز دل نواخته می‌شوند، بی‌شک به گوش جان نیز شنیده خواهند شد. موسیقی و آواز سنتی ما ایرانیان از باربد و نکیسا، تا بنان و شجریان سراسر آمیخته با نغمه‌هایی است که از دل برمی‌خیزند و لاجرم بر دل نیز می‌نشینند. چک از اصطلاح به معنای ملت و نزدیکان آن استفاده می‌کند، که نشان می‌دهد ژانر محلی وحدت‌ بخش تمامی انواع موسیقی است.

نیِ انبان، یکی دیگر از سازهای سنتی و محلی در ایران

سنگ‌نگارهٔ زنان موسیقی‌دان در طاق بستان که در حال نواختن چنگ هستند. تیردادقادری هستم و اندیشه ام در راه اندازی این تارنما، بر آن است که شما را با دنیای موسیقی آشنا کنم و امیدوارم بتوانم دراین راستا، کوشا باشم. از شما سروران خواهش مندم؛ اگر به نارسایی یا چالشی برخورد فرمودید، مرا راه نمایی بفرمایید. در قرن بیستم، انتقال از طریق ضبط و رسانه های جمعی جایگزین بسیاری از یادگیری های حضوری شد. گستره جغرافیایی این نوع موسیقی بسیار وسیع است و کشورهای زیادی از آسیای میانه را در بر میگیرد و سایر نقاط جغرافیایی نیز از این نوع موسیقی تاثیر پذیرفته اند. نوازندگان کلیه سازها و خوانندگان می توانند در آزمون ورودی شرکت کنند.

ترجمه خودکار ” موسیقی سنتی ایرانی ” به انگلیسی

این نام‌گذاری دقتی ندارد و کوشش‌ها و بحث‌های زیادی برای مشخص کردن معنی آن صورت می‌گیرد. واژه ی کلاسیک و کلاسیسم , معمولاً به یک دوره از موسیقی اطلاق شده است, امّا اغلب با معانی مختلف, در اصل عنوان سبک یک دوره ی خاص یا سبک مشخصی از موسیقی نیست. علت محبوبت موسیقی اصیل ایرانی از مرزها فراتر رفته است و همراه هنرمندان ما که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اجراهای داخل و خارج از کشور آنها با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه می‌شود. علت این امر هم آن است که توالی از پرده‌های مختلف موسیقی ایرانی و انتخاب آن حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می‌دهد و یادآور روزهای گذشته و زندگی اصیل ایرانی در ذهن یک شنونده است. در کنار موسیقی بی‌کلام سنتی کشورمان، خوانندگان ایرانی نیز نقش مثبت و مهمی در احیای فرهنگ موسیقیایی این مرز و بوم ایفا نموده‌اند. از خوانندگان بنام و خاطره آفرینی چون الهه، دلکش، مرضیه و دیگر بانوان عرصه موسیقی ایرانی، امروز خاطره و صدایی گرم در میان ما به یادگار مانده است.

علاوه بر این، اشعار این مجله خبری اهواز موزیکها آنقدر شیرین و دلنشین است که ترانه‌های ضبط و پخش شده‌ با کاست، گرامافون و حتی صندوق آوازهای قدیمی با وجود گذشت زمان هنوز هم کاملا به فراموشی سپرده نشده‌اند. این دستگاه به نسبت اسم خود، حالتی پادشاهانه، خسروانه، ملوکانه و متین دارد، ولی با این طریق موضوع اجرای تعدادی از سرودها و نغمه های رایج در نواحی گسترده ایران است. ونیز از گوشه های این دستگاه در موسیقی سنتی ورزش زورخانه ای استفاده می‌شود.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: