موسیقی محلی ایرانی | ahwaz-music

در مقایسه با موسیقی هنری، که لذت زیبایی را به ارمغان می آورد و موسیقی عامه پسند، که (اغلب همراه با رقص اجتماعی) به عنوان سرگرمی عمل می کند، سبک محلی اغلب با فعالیت های دیگر، مانند آیین ها یا چرخه زندگی، کار، بازی و… همراه است. عوامل بسیار زیادی در جذب گردشگر موثر هستند که یکی از مهم‌ترین این عوامل موسیقی بومی و محلی است. موسیقی و گردشگری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند به طوری‌که موسیقی بومی و محلی بازتابی از فرهنگ و هویت یک منطقه برای گردشگران و بازدیدکنندگان است. شکل دیگر از موسیقی محلی بوشهر محسوب می‌شود که معمولا در عزا و جشن عروسی اجرا می‌شود.

  • مسئله جالبی که در این منطقه وجود دارد این است که به هرکسی اجازه داده نمی‌شود که در هر منطقه از این سازها برای مراسم‌های خاص استفاده کنند.
  • موسیقی‌های بومی و محلی استان‌های ایران هر کدام به تنهایی شنیدنی و جذاب هستند.
  • اگر می خواهید ویولن را به خوبی بنوازید آشنایی با کلیفون بسیار مهم است زیرا کلیفون در صدای ویولن تاثیر چشم گیری دارد.درادامه این بخش از وبلاگ آموزشگاه مو…
  • مستقل به معنی برخورد حرفه‌ای و اخلاقی برای مطلع کردن کاربر از اصل خبر و جدا کردن تحلیل از آن است.
  • مشهورترین اجرای این قطعه، توسط شهرام ناظری خواننده برجسته کشورمان که خود اهل کرمانشاه است، با سه تار ثبت شد.

در واقع این موسیقی مشهور اثر دست و صدای هنرمندانی به نام عاشیق است. عاشیق‌ها گروه کاملی هستند که از شاعر، خواننده و نوازنده تشکیل می‌شوند. سازی که عاشیق‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند شباهت بسیاری به تار دارد که از نُه سیم تشکیل شده‌ است.

موسیقی

از مجله خبری اهواز موزیکمندان معروف در حوزه موسیقی بومی ‌و محلی این استان می‌توان، شهرام ناظری، احمد کایا، عباس کمندی و… اصطلاح «موسیقی محلی» عموماً برای توصیف موسیقی ای به کار می رود که به سنت شفاهی مرتبط است و آهنگ سازان غیرحرفه ای، به ویژه در نواحی روستایی، آن را اجرا می کنند و از این نظر با موسیقی کلاسیک، شهری و تجاریِ یک کشور یا یک فرهنگ تفاوت دارد. این تعریف برای فرهنگ هایی به کار می رود که سنّتِ موسیقی کلاسیک یا موسیقیِ هنری را داشته باشند (مانند چین، هند، اروپا، و امریکای شمالی)؛ در دیگر کشورها چنین تمایزی مشاهده نمی شود. در جامعه فرهنگی بوشهر بیشترین اثر را موسیقی آفریقایی داشته است و البته چون این منطقه به مناطقی از استان‌های لر هم نزدیک است موسیقی لری هم به موسیقی این منطقه راه پیدا کرده است.

دیکشنری آبادیس

از ویژگى‌هاى موسیقى محلى در ایران کارآیى آن در مراسم مذهبى است. بنابر آنچه در تاریخ آمده مغ‌ها در دورهٔ هخامنشى نیایش‌هاى خود را با آهنگ مى‌خوانده‌اند. در موسیقی محلی می‌توان نقش ادبیات، احساسات درونی، باورها و به طور کلی زندگی گذشتگان را مشاهده کرد. گاهی محتوای ترانه‌های موسیقی محلی به شرایط موجود در جامعه ربط دارد.

موسیقی سنتی/محلی

بنابراین، برای مثال، چندین اجرای کاملاً مشابه توسط یک خواننده ممکن است نسخه‌ای از یک آهنگ باشد. گرچه یک آهنگ محلی در هر زمان که شنیده شود به نوعی تحت تاثیر سنت یک جامعه است اما همانطور که سینه به سینه منتقل می شود دست خوش تغییر نیز خواهد شد. به طور کلی، “موسیقی محلی” به ژانری اطلاق می شود که بخش های وسیعی از مردم به ویژه طبقات اقتصادی/اجتماعی پایین تر آن را درک کرده و با آن هم ذات پنداری می کنند. «مجله گردشگری یومگ» از معرفی مقصدهای برتر جهان گرفته تا نکات پر اهمیت سفر، از جذابیت‌های فرهنگی مقصد گرفته تا راه ‌و رسم سفر حرف‌ها و نکته‌های بسیاری برای شما دارد. 1) ازدیدکاه آئینی ترانه های بومی آوازی که بصورت دسته جمعی یا انفرادی خوانده می شوند.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: