نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی قم شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر | nnqenergy

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی قم شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر | nnqenergy

قطر نخستین نیروگاه خورشیدی خود را که بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه مجری احداث نیروگاه خورشیدی است، افتتاح کرد. دوره غیرحضوری از طریق پلتفرم اینترنتی ادوبی کانکت (بهترین برنامه آموزش مجازی دنیا) ارائه می شود. با ورود به لینک مورد نظر به راحتی فیلم و صدای کلاس را دریافت می کنید. امکان به اشتراک گذاری فایلها و پرسش و پاسخ نیز به راحتی فراهم است و هیچ تفاوتی با کلاس حضوری ندارد.

  • در حال حاضر درآمد نیروگاه خورشیدی 5 کیلووات خانگی بین 900 الی 950 هزار تومان است و هزینه خرید تجهیزات و نصب آنها حدود 58 میلیون تومان است.
  • اتصالات سازه نباید بصورت جوشی باشد، سازه باید در برابر رطوبت، باد، باران، طوفان و سایر عوامل طبیعی مقاوم باشد.
  • این برق با برق خانه شما متفاوت است و نمیتوانید از آن برای مصرف خودتان استفاده کنید.
  • اینورتر مرکزی به چندین پنل خورشیدی متصل و میکرو اینورتر به تنها یک یا سه پنل متصل می شود.
  • از طرفی شرکت مجری پنل را برای فروش وارد می کند پس تعرفه گمرکی را باید تمام و کمال بپردازد، همچنین باید مالیات بر ارزش افزوده را هم بپردازد.
  • صنعت برق به عنوان صنعت زیر بنایی و مادر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع داشته و اهمیت برق از آن جهت است که به دلیل به کارگیری تکنولوژی مدرن ‌تر و نیز ملاحظات زیست ‌محیطی در تمامی زمینه ‌های فعالیت می ‌تواند به عنوان انرژی مناسب انتخاب شود.
نیروگاه خورشیدی 5 کیلووات خانگی معمولا 50 متر مربع فضا اشغال میکند و بر روی پشت بام های مسطح و شیب دار قابل نصب است. این مدل نیروگاه خورشیدی نیازی به نگهداری فنی ندارد و فقط باید هر چند وقت یکبار با دستمال خیس روی سطح آن را از گرد و خاک هوا تمیز کنید تا در روند تولید برق کاهش راندمان مشاهده نکنید. در حال حاضر درآمد نیروگاه خورشیدی 5 کیلووات خانگی بین 900 الی 950 هزار تومان است و هزینه خرید تجهیزات و نصب آنها حدود 58 میلیون تومان است. تولید برق در نیروگاه هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می‌کنند باعث ایجاد گاز های گلخانه و اثرات مخرب بر محیط زیست می شود .

به طوری که در همان دوره تحریم ها، در نیمه دوم سال ۱۳۸۷ ، شرکت صنایع الکترونیک سازان، زیر مجموعه گروه تولیدی صنعتی سازان، خط تولید پنل های خورشیدی خود را در شهرک صنعتی شرق سمنان با ظرفیت سالانه ۲ مگاوات راه اندازی کرد که بعد ها آن را به ۱۰ مگاوات در سال ارتقا داد. شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در نظر دارد از کلیه مشترکین برق متقاضی سامانه های مولد خورشیدی به ظرفیت یک تا دویست کیلووات (محدود به دو برابر ظرفیت انشعاب مشترکین) با خرید تضمینی برق تزریقی به شبکه (به مدت 20 سال) ثبت نام به عمل آورد. لازم است ابتدا در سامانه ملی خرید تضمینی برق فتوولتائیک (مهرسان) ثبت نام نموده و درخواست نیروگاه خورشیدی خود را ارسال نمایید. نظر به مصوبه دولت مبنی بر تامین 20 درصد برق مصرفی ارگان ها و سازمان های دولتی از منابع انرژی تجدید پذیر، به استحضار می رساند شرکت مهندسی انرژی آرانیرو جهت احداث نیروگاه خورشیدی مربوطه اعلام امادگی کرده و با تجهیزات درجه یک با حداقل قیمت ممکن، این سیستم را اجرایی خواهد کرد.

توسعه نیروگاه‌های برقآبی در برنامه دولت

آلومینیوم بیشترین ماده کاربردی است که نه تنها سبک است بلکه ضدزنگ، محکم و سازگار با بسیاری از ماژول­های موجود در بازار است. گزینه دیگر استیل ضد زنگ است که بسیار محکم و در برابر باران و برف مقاوم است و عمر طولانی دارد ولی هزینه آن بسیار بالاست. در این روش سیم­کشی بین آرایه خورشیدی و باتری یا اینورتر را به حداقل می­رسانند اما باید در نظر گرفت به دلیل سیم­کشی سقف سوراخ می شود.

پرتوهای خورشید از طریق یک پنجره شیشه ای به جاذب می تابند و تقریبا تمام طیف نور را جذب می کند. گرما درون یک خمینه یا منیفولد نگه داشته می شود که منجر به توازن حرارتی در دمایی بالاتر از شرایط بدون پنجره می گردد. در کشور ما ایران نیز در این خصوص پتانسیل های بسیاری بالایی وجود دارد به گونه ای که در صورت بهره گیری مناسب از تمامی ظرفیت های موجود، نه تنها نیازی به استخراج و فروش منابع نفت و گاز خود نخواهیم داشت، بلکه قادر به تأمین و انتقال انرژی به سایر کشورها خواهیم بود. با اجرای نیروگاه خورشیدی و سیستم هوشمند انرژی توسط تیم حرفه‌ای آرانیرو در خدمت شما هستیم. نیروگاه های فتو ولتاییک یا PV، نور خورشید را توسط سلول های خورشیدی یا PV مستقیما به الکتریسیته تبدیل می کنند.

در همین راستا، مجوز ساخت 4 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، 4 هزار مگاوات نیروگاه بادی و 2 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ساخت صنعت صادر شده و روند توسعه این حوزه با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد. به معنای دیگر در قالب برنامه دولت سیزدهم زمینه ارتقای 13 برابری انرژی تجدیدپذیر در ایران مهیا خواهد شد. با توجه به روند طولانی تغییر سازوکار ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و همچنین تغییر راهبرد لازم از پخش مجوز به سازوکار برگزاری مناقصه، با گذشت 17 ماه از عمر دولت، روند بهره‌برداری از طرح‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته است. یک دستگاه مجزاست که الکتریسیته تولیدی از طریق تمام پنل ها را تبدیل می کند.

تاثیر ضریب ساعتی در صورتحساب نیروگاه خورشیدی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: