َشیر یکطرفه چیست ؟ روبی پمپ | کسری سارانَشیر یکطرفه چیست ؟ روبی پمپ | کسری ساران

همچنین شیر یکطرفه در انواع اتصالات گوناگون شامل رزوه یا دنده ای (در سایز های نسبتآ کوچک)، فلنجی، بین فلنجی (ویفری) و جوشی در کلاس های فشاری مختلف مطابق استاندارد های ASME و DIN تولید میشوند. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که سرعت اکشن در این شیرها به سرعت برگشت سیال بستگی دارد. این موضوع یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع شیرهای یکطرفه می باشد.

  • براساس استاندارد ASME B 16.34 کلاس های استاندارد شیرهای تحت پوشش این استاندارد عبارتند از ۱۵۰، ۳۰۰، ۶۰۰، ۹۰۰، ۱۵۰۰، ۲۵۰۰ و ۴۵۰۰.
  • قیمت شیر یکطرفه استیل با توجه به مدل آن ها و گرید جنس استیل و نوع اتصال دنده ای، فلنجی یا بین فلنجی متفاوت می باشد.
  • در مقاله چک ولو چیست قصد داریم دربارۀ این قطعه، نحوۀ کارکرد آنها و انواع آن صحبت کنیم.
  • به همین دلیل، شیر یکطرفه سوئینگ بزرگتر از NPS 24 اغلب به صورت شیر یکطرفه سوئینگ مولتی دیسک طراحی می‌شود.

جهت دانلود کاتالوگ، مشخصات فنی و دستورالعمل نصب و نگهداری شیر یکطرفه فنردار میراب بر روی هریک از موارد مدنظرتان کلیک نمایید. جهت دانلود کاتالوگ، مشخصات فنی و دستورالعمل نصب و نگهداری شیر یکطرفه سوپاپی مکش میراب بر روی هریک از موارد مدنظرتان کلیک نمایید. در این بخش از مقاله چک ولو چیست می خواهیم به کاربرد این قطعه اشاره کنیم.

لوله مانیسمان چیست؟

تمامی محصولات تولیدی پلی صنعت پارس با رعایت های استانداردهای موجود در این صنعت ساخت و تولید شده است . علاوه بر کیفیت بالای محصولات در بین رقبا قیمت پایینتر و به صرفه تری دارا می باشد. در هنگام نصب شیر غیربازگشتی باید به توصیه‌های سازنده شیر و لوله توجه شود. چک ولو با سیت ترکیبی شامل سیت فلزی با فنر داخلی است که موجب بهبود میزان نشتی می‌شوند. تنوع محصولات در کنار کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب از جمله ویژگی های فروشگاه ولوسند می باشد.

شیر یکطرفه 1/4 1 اینچ یورک ایتالیا

این شیری منحصر به فرد و یک تکه بوده که دارای اجزای الاستومری می‌باشد. این شیر از برگشت جریان جلوگیری کرده و یک نوع شیر یکطرفه به حساب می‌آید. در شیر یکطرفه Duckbill جریان از طریق یک لوله نرم به سمت قسمت پایین‌دست شیر حرکت می‌کند. در این ناحیه فشار برگشتی با لوله برخورد داشته و جریان را قطع می‌کند. بدنه شیر دیسک را در مرکز و بر روی ناحیه نشیمنگاه یا سطح آب‌بندی شیر نگاه می‌دارد. این قسمت معمولاً سطحی صاف داشته که مقعر بوده و یا به سمت پورت ورودی خمیده شده است.

در واقع باید در انتخاب شیر یکطرفه تناسب بین دبی ورودی، فشار و سرعت سیال و اندازۀ آن حفظ شود. شیر یکطرفه، از انواع شیرهای صنعتی است که در خطوط لوله‌کشی به منظور کنترل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شیرها به منظور جلوگیری از برگشت جریان در خطوط لوله‌کشی، طراحی شیر فلکه صنعتی قیمت شده‌اند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: