کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Z از جمله دریچه هایی است که شیارهای ورود هوا به داخل محفظه دریچه بازدید بصورت گریل های پرّه ای با طرح خم به شکل Z ساخته می شود. این پره های Z شکل بصورت موازی در یک وجه یا دو وجه طول درب تعبیه می شود و امکان انتقال هوا به داخل و بیرون دستگاه هواساز را ایجاد می کند. گروه صنعتی تهویه کلوانی در آخرین مرحله از ساخت تمام دریچه ها و دمپر های ساخته شده را با پوشش مناسبی تحویل کارفرما و مشتریان می‌دهد. منظور از پوشش، رنگی است که برای دریچه ها و دمپر ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه صنعتی تهویه کلوانی دریچه بازدید داکت اسپلیت را آغشته به رنگ پودری الکتروستاتیک می‌کند و آن را در کوره مخصوص با دمای معین قرار می‌دهد پس از طی زمان تعیین شده رنگ پودری الکتروستاتیک به طور کامل بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت مینشیند. شما میتوانید قبل از ثبت سفارش رنگی که دوست دارید بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت باشد را با توجه به سلیقه خودتان تعیین نمایید.

برای برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی باید ابعاد فریم را طوری محاسبه کرد که بعد از برش هربُعد از این اضلاع، با برشِ گوشه ها در زاویه ۴۵ درجه به اندازه مطلوب رسیم. پس از گوشه زنیِ دهانه های هر یک از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به اتصال این اضلاع به ‌یکدیگر اقدام می‌گردد.گوشه های اضلاع این فریم نه به وسیله جوش بلکه به وسیله قطعات فلزی که در اصطلاح به آنها کرنر یا گوشه گفته می‌گردد به صورت پِرسی به هم متصل می شوند تا هیچ اثری از کثیف کاری یا موارد دیگر بر روی نمای فریم این دریچه بازدید داکت اسپلیت قابل رویت باقی نماند. ابعاد درب طوری از روی ابعاد داخلیِ فریم استحصال می‌گردد که هنگام بازوبستِ درب،گیر و اشکالی به وجود نیاید. به همین دلیل به میزان دو میل از ابعاد طولی و عرضی به عنوان بادخور کم می نماییم و ابعاد درب را بر این اساس برش می‌زنیم. پس از این مرحله با اتصال لولا به درب و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مراحل تولید اولیه دریچه بازدید داکت اسپلیت کامل شده و دریچه برای اجرای عملیات رنگ آماده می‌گردد.

با توجه به امکانِ تردد هوای بیشترِ هوا از معبرِ مشبکِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک، این گزینه از مناسبترین گزینه ها در این زمینه می‌باشد. دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی از دو قسمتِ فریم و دربِ مرکب ساخته گردیده است. برای ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا باید ابعاد کلافِ زیرکارِ به طور دقیق تعیین شود.

کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

با توجه به نیاز به کاربرد محصولاتی از جنس پلیمری در محیط های مختلف برای جلوگیری از امکان اکسید شدن فلزات و یا پوسیده شدن چوب در برابر رطوبت موجود در محیط، بکار بردن جنسی مانند پی وی سی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. با توجه به این نکات، دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی در محیط های مرطوب و شرجی بیشتر از نقاط دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. ظول و عرضِ این دریچه خطی به تناسب ابعاد دریچه بازدید فن کویل مشخص می گردد.عملیات اتصال این دریچه طوری انجام می گیرد که زایده خاصی بر روی درب دریچه بازدید فن کویل محسوس نباشد.

دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی برای محیط هایی که میزان رطوبت بالایی دارند، گزینه بسیار مناسبی میباشد.این دریچه وزن مناسبی نسبت به نوع فلزی دارد و در تولید آن محدودیت هایی مانند اندازه و نوع دریچه ، وجود ندارد.از دیگر ویژگی های این دریچه میتوان به نصب آسان آن اشاره نمود.به راحتی میتوان این دریچه را به وسیله پیچ مخفی یا روش های عادی در محل خود نصب کرد. درب آن از دریچه خطی و ورق اصلی ساخته میشود که سبب میشود هوای محفظه ای که دستگاه داکت اسپلیت یا فن کوئل در آن قرار دارد،تامین شود. هنگامی که کلاف زیر کار این دریچه ، ساختاری بدون مشکل و به صورت استاندارد داشته باشد ، از پروفیل 3 سانتی برای ساخت فریم استفاده میکنند که به محصول نهایی ،دریچه بازدید داکت اسپلیت گفته میشود؛ اما در صورتی که کلاف زیر کار دچار ایراداتی باشد، برای پوشاندن آنها از پروفیل 5 سانتی استفاده میکنند.

کانال فلکسیبل نسوز

طول و عرض این فریم به صورت ۴۵ درجه برش داده می‌شود تا وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد زاویه ۹۰ درجه و گونیا را تشکیل دهد. در این حالت اضلاع فریم بعد از به همت چسبانی شکل چهارگوش به خود گرفته و آماده نصب درب دریچه بازدید داکت دریچه داکت اسپلیت اسپلیت خواهد گشت. پس در نتیجه هر چه ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت بزرگتر باشد از تعداد قفل های بیشتری استفاده می‌شود. این دریچه بازدید داکت اسپلیت از دو طریق پیچ از رو و پیچ از روی کلاف به محل مورد نظر نصب می‌شود. برای اینکه از خش دار شدن سطوح داخلی و بیرونی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده جلوگیری به عمل آوریم قبل از رنگ آمیزی باید جای پیچها نیز تعبیه گردد. این رنگ دارای مزایای بسیاری می‌باشد، از جمله برای تناسب نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با نمای داخلی محیط و همچنین محافظت سطوح بیرونی و داخلی دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد.

تغییر سبک یک‌جا نشینی انسان‌ها و تمایل به سکونت در آپارتمان‌ها موجب تغییر سیستم تامین هوارسانی ساختمان‌ها شده است. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های هوارسانی می‌توان به استفاده از داکت اسپلیت اشاره کرد. از این شبکه تولید هوای مطبوع در انواع ساختمان مسکونی، اداری و تجاری استفاده شده و از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شده است. همچنین جهت سهولت در بررسی دوره‌ای دستگاه و رفع ایرادات احتمالی در کنار حفظ زیبایی محیط داخلی از انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بهره برده خواهد شد.

اگر هم بخواهیم دریچه بازدید داکت اسپلیت را به صورت پیچ مخفی نصب نماییم جای پیچ ها را در قسمت داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب می نماییم. لازم به توضیح می‌باشد ایجادِ این جای پیچ ها حتما باید قبل از عملیات رنگ صورت گیرد. از جمله نکات بارزِ دیگرِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت این می‌باشد که هیچ شیار، سوراخ و منفذی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده‌ی وزنه‌ای نباید وجود داشته باشد.

دریچه زیر داکت اسپلیت با درب ساده لولایی به دلیل سادگی خاص خود از رایج‌ترین مدل‌های دریچه بازدید بوده و اغلب از نوع آلومینیومی آن بهره‌برداری خواهد شد. قاب اصلی آلومینیومی آن با عرض بین 3 الی 5 سانتی‌متر مورد استفاده قرار گرفته و درپوش دریچه آن ظاهری صاف، بدون شیار و هرگونه محلی برای جریان هوا ساخته شده است. در دریچه بازدید درب ساده لولایی؛ درب به وسیله لولا به قاب اصلی متصل بوده و در زمان باز و بسته بودن درپوش و فرم اصلی از یکدیگر جدا نخواهند شد. دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی بنا به ماهییت ای که به لحاظ جنس دارد نیازی به پوشش رنگ نداشته و ساختار این دریچه بازدید داکت اسپلیت به خودی خود قابل کاربرد می باشد.

  • یکی از انواع کانالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و در دنیا به کمک آخرین تکنولوژی ها تولید می شود.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده را می‌توان هم به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ از داخل (پیچ مخفی)، در جای خود نصب کرد.
  • درب آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت های مختلف ساخته می شود که با لولا به فریم متصل می شود.
  • مراحل ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز همچون دیگر انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت از ساختِ فریم شروع می‌گردد.
این قاب،وزنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc را بر روی خود تحمل نموده و در واقع درب دریچه بر روی آن سوار می‌شود. همانطور که اشاره گردید با دستگاه سی ان سی همزمان بر روی درب و قابِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان به اصطلاح ابزارِ فانتزی با طرح ها و نقوشِ مختلف اجرا کرد. از جمله مزایای دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc می‌توان به خاصیتِ ضدآب بودنِ آن اشاره کرد.در واقع این دریچه، هم ماهیتِ مشابه با ام دی اف را دارا است و هم ویژگیِ ضدآب بودن را دارد. دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc در ابعاد مختلف و در نمونه های متنوع تولید و عرضه می‌شود. جنس رنگِ استفاده شده بر سطح این دریچه بازدید داکت اسپلیت از نوع پودری استاتیکِ کوره‌ای است.تنوعِ کدرنگ های موجود، باعث زیبایی و تناسب نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به محیط اطراف شده و دریچه بازدید داکت اسپلیت را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی نیز محفوظ نگاه می‌دارد.

دریچه بازدید پلاستیکی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: