گرانیت صنایع سنگ میرزایی | elitarchgroup

ابزار، مواد اولیه و انرژی موردنیاز برای فراوری سنگ در کاربری‌های مختلف متفاوت بوده و قیمت نهایی آن‌ها نیز با هم فرق درصد تراکم خواهد داشت. در ادامه برخی از معایب سنگ گرانیت را به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد. گرانیت‌ها را با توجه به میزان کانی‌هایشان با اسامی مختلفی نام گذاری می‌کنند. برای مثال گرانیت گرانوفیر، گرانیت آپلیت و گرانیت پگماتیتی، سه نوع مختلف از گرانیت با کانی‌های مختلف هستند. آنالیز فیزیکی و شیمیایی سنگ گرانیت نشان دهنده کیفیت سنگ می باشد.

  • از گرانیت به سبب ظرافت و درخشندگی خاصی که ایجاد می کند اغلب برای کفپوش و قاب های دیواری استفاده می شود.در ایران معادن بسیاری وجود دارد که سنگ های گرانیت با رنگ های مختلف از آنها استخراج می شوند.
  • این سنگ ها همچنین در برابر فرسایش بسیار مقاوم هستند و می توانند به عنوان پوشش کف استفاده شوند.
  • این گرانیت در دکوراسیون خارجی ساختمان و بخصوص ورودی ها کاربرد وسیعی ارد و می تواند فضای منحصر به فردی به ساختمان بدهد .
  • به این ترتیب هزینه فرآوری این سنگ در مقایسه با سنگ‌های آهکی کمی بیشتر است.
  • گرانیت ظاهر و حس خاص خود را دارد و از آنجا که یک محصول طبیعی است ، ایجاد یک جایگزین ساخته شده توسط بشر که کاملا با زیبایی آن مطابقت داشته باشد غیرممکن است.

علاوه بر این چنین چیزی می تواند گروه متنوعی از سوپ استون باشد که به اشتباه گرانیت نامیده شده اند. بهتر است بدانید که گرانیت سبز به ندرت یافت می شود ولی تعداد سنگ ها با کانی های سبز رنگ به وفور پیدا می شود. اما یکی از دلایل غیر معمول رنگ سبز وجود آمازونیت مجموعه ای از فلدسپاد سبز است. این سنگ ترکیبی از مواد معدنی و سنگ ها است ، در درجه اول کوارتز ،فلدسپات پتاسیم ، میکا ، آمفیبول و ردیابی سایر مواد معدنی. این سنگ به طور معمول حاوی کوارتز 20_60 ،فلدسپات 10_65، و 5_15 mic میکا (بیوتیت یا موسکویت) است. مواد معدنی تشکیل دهنده گرانیت به آن رنگ های بی نظیری را می دهند.

گرانیت نهبندان طوسی

تنها ایرادی که بر گرانیت وارد است ، چسبندگی کم با ملات و سیمان است که بدون گیره های اسکوپ امکان اتصال آن میسر نیست . استخراج فراوان از معادن این سنگ، نزدیکی به کارخانه های فراوری و از همه مهم تر نرم تر بودن این سنگ نسبت به برخی سنگ ها که موجب فراوری راحت تر و کم هزینه تر شده، باعث شده این سنگ قیمت خوبی داشته باشه. درصورت تمایل هم میتونید مقاله مقایسه گرانیت های سفید بخونید تا اطلاعات کاملتری در این خصوص بدست بیارید.

گرانیت صنایع سنگ میرزایی | elitarchgroup

دکتر پاتریک هانت استفاده مصریان از سنگ سمباده برای فرم دهی به گرانیت و نمایش سختی بالاتر آن در مقیاس MOHS را امری بدیهی در آن زمان به شمار آورده است. بسیاری از معابد بزرگ واقع در جنوب هند به ویژه معابد ساخته شده در قرن یازده میلادی توسط پادشاه ” راجاراجا چولا اول” از جنس سنگ گرانیت هستند. این سنگ در قطعات کوچک و شبیه توده‌های کمتر از 100 کیلومتر مربع یا در باتولیت‌هایی که بخشی از دامنه کوه‌ها هستند، یافت می‌شود. همراه با سایر قاره‌ها و سنگ‌های رسوبی ، عموماً شیب زیرزمینی پایه را تشکیل می‌دهند. درجه گرانیت توسط رگه‌ها ، حفره‌ها ، علائم ، ضخامت ، مواد نرم داخل ترکیب و رنگ‌ها تعیین می‌شود.

آشنایی با انواع سنگ گرانیت


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: