انتخاب باتری یو پی اس UPS به زبان ساده فرادرس مجله‌-مستر انرژی پلاس

اگر این میزان اختلاف 0.5 یا بیشتر بود نشان دهنده این است که یکی از سلول های باتری یوپی‌اس ضعیف یا دچار نقص شده است. در چنین وضعیتی پیشنهاد متخصصان و مهندسین به شما، استفاده از باتری‌های UPS است. حال برای اینکه بدانید باتری UPS چگونه کار میکند در ادامه مقاله همراه ما باشید. یکی از پارامترهای مهم در انتخاب یو پی‌اس مناسب، تکنولوژی ساخت آن می‌باشد که توضیحات آن‌ها در ادامه آمده است. عبارت است از فاصله زمانی بین سوئیچ از برق شهر به باتری و بالعکس.

فیلم های آموزشی

در حقیقت هردو تابلو، برق AC و DC را بدون وقفه تولید میکنند لذا به تابلوی باطری شارژر DC-UPS و به تابلوی یو پی اس AC-UPS هم گفته میشود. UPS مخفف Uninterrupted Power Supply و به معنای منبع تغذیه بدون وقفه میباشد. یکی از مهمترین موارد در هنگام خرید باتری یو پی اس توجه به مدل و نوع آن است.

  • در سایر برندهای باتری ماشین نظیر صبا باتری، در صورتی که باتری ماشین شما خراب شود و برگه گارانتی را همراه نداشته باشید، گارانتی به شما تعلق نخواهد گرفت!
  • در این نوع اتصال، میزان «جریان» در باتری‌ها همواره ثابت است و «ولتاژ» تغییر می‌کند.
  • دانستن این مطالب برای شناخت یو پی اس و آشنایی بیشتر با آن حائز اهمیت است.
  • در این نوع باتری یک معکوس کننده در خط قرار گرفته و مسیر جریان DC باتری از حالت شارژ نرمال به تأمین جریان، تغییر حالت می‌دهد.
همچنین عدم دقت در انتخاب سایز مناسب کابل‌های برق استفاده شده در ساختمان و تغییرات شبکه در زمان اوج مصرف بخصوص در فصل گرما از دیگر عوامل ایجاد این اختلال است. بر اساس پیش پا افتاده ترین تصور و برداشت اکثر مردم بر این باور هستند که از یو پی اس (یو پی اس ) صر فاًَََ برای مواقعی استفاده کنند که برق می رود و می توانند از آن به عنوان یک باتری استفاده کنند ولی این یک باورغلط است. ایزولاسیون بسیار خوبی که ترانس فرورزونانت جهت تامین خروجی فیلترشده ایجاد مینماید از بکار بردن هرگونه تجهیزات فیلترینگ دیگری مناسبتر است، از اینرو فیلتراسیون عالی برق شهر و قابلیت اطمینان بالا از نقاط قوت این تکنولوژی است . در صورتی که بخواهیم از یو پی اس برای حفاظت از بارهایی با جــریان لحظه ای زیاد مــانند پرینتر های لیزری و موتورها استفاده کنیم ،یو پی اس مورد نظر باید از مشخصات الکتریکی قویتری برخوردار باشد.

در صورت سپری شدن تاریخ مورد نظر، باتری خارج از شرایط گارانتی خواهد بود. هر باتری ماشین، یک کد دارد و برای اینکه مشخص شود این برگه گارانتی دقیقا برای این باتری است، شرکت‌های سازنده باتری ماشین از کد استفاده می‌کنند. هنگام نصب، مطمئن شوید که خروجی با ورودی هیچ اشتراکی نداشته باشد. ولی بسته به کارکرد ماشین و شرایط استفادتون میتونه به یک سال هم کاهش پیدا کنه . در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل تعویض باتری UPS را گام به گام پیش برویم. باتری های VRLA دو مدل AGM و GEL دارد و به طول معمول از مدل AGM استفاده میشود زیرا ویژگی هایی همچون مقاومت داخلی پایین و توان خالص بالا و بازدهی بالا و قیمت مناسب و قابلیت شارژ سریع و دشارژ خود به خودی پایین و جریان دهی بالا می باشد.

سیستم برق اضطراری

انتخاب باتری یو پی اس UPS به زبان ساده فرادرس مجله‌-مستر انرژی پلاس

صرفنظر از طراحی خاص هر یک ، چند ویژگی مهم در تمامی یو پی اس ها مشترک است . «یو پی اس» یا «منبع تغذیه بدون وقفه» از تجهیزات پرکاربردی است که برای پشتیبانی و تأمین بارهای الکتریکیِ معمولاً حساس در هنگام قطعی برق اصلی یا تغییرات شدید ولتاژ‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی برق اصلی قطع باشد، یو پی اس به یک منبع برای تغذیه بارهای مهمِ متصل به آن نیاز دارد.

آیا خودمان می توانیم باتری یو پی اس را تعویض کنیم؟

یو پی اس توانایی تولید برق ندارد و صرفا از برق ذخیره شده در باتری‌ها استفاده می‌کند. طبیعتاً وجود یک ژنراتور می‌تواند در قطعی‌های طولانی مدت برق، خیا‌ل‌تان را از تامین انرژی راحت کند. در ادامه نحوه نصب باتری یو پی اس به صورت موازی، سری و سری-موازی را مرور می‌کنیم. آیا خودمان می توانیم باتری یو پی اس را تعویض کنیم؟ بله با آموزش های گام به گام همراه با تصاویر و فیلم و با رعایت نکات گفته شده در این مقاله به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. با پیشرفت تکنولوژی نیروی برق در اختیار همگان قرار گرفت؛ گرچه امروزه نیز شاهد مناطقی هستیم که از نیروی برق محروم هستند و یا به آن منطقه‌ها در حد کافی برق رسانی نمی‌شود. از طرفی این موضوع را نیز در نظر بگیرید که حتی در مناطقی که نیروی برق همیشه در دسترس می‌باشد، ممکن است قطعی برق رخ دهد.

Ups دستگاه هایی هستند که نسبت به قطع و وصل کردن سیستم برق حساسیت دارند. ساختار و شیوه ساخت باتری های یو پی اس با دیگر باتری ها از جمله باتری های ماشین با هم تفاوت های زیادی دارند. بنابراین قبل از اتصال ژنراتور به یو پی اس مطمئن شوید که دو دستگاه قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند. بعد از اتمام اتصال، با ولت‌متر، ولتاژ خروجی را اندازه‌گیری نمایید.

شما هر کجای ایران که باشید با مراجعه به یکی از نمایندگان خدمات سپاهان باتری با داشتن شماره سریال باتری که روی باتری حک شده است و شماره موبایلی که با آن گارانتی باتری را فعال نموده اید، می توانید از خدمات گارانتی سپاهان باطری استفاده نمایید. موارد زیر که بصورت موردی در اختیار شما قرار داده شده مواردی هستند که حتی اگر در زمانی باشد که گارانتی باتری ماشین اعتبار داشته باشد، گارانتی به باتری ماشین شما تعلق نمی‌گیرد. و سطحی که قرار است یو پی اس روی آن نصب شودقادر به تحمل وزن یو پی اس هست یا نه. توجه به نحوه حمل و سالم رساندن یو پی اس به مکانی که باید در آن نصب شود. با توجه به گسترش تکنولوژی و همچنین صنعت تجهیزات پزشکی، استفاده از یو پی اس در تجهیزات پزشکی بسیار… شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.

بسته آموزشی باید ها و نبایدهای نظارت شبکه های توزیع

لازم به ذکر است که نمونه های پیشرفته دستگاه تستر باتری با قابلیت های متنوع موجود می باشد که آنالیز و تحلیل دقیقی از وضعیت باتری را در اختیار اپراتور قرار میدهد که بهره برداری از آن نیاز به دانش فنی در این زمینه دارد. زمان هایی که سیستم یو پی اس شما به طور ناگهانی خاموش می شود و یا باتری یو پی اس شارژ نمی شود باتری یو پی اس خراب شده است. همچنین با توجه به جدول زیر هر آلارمی از طرف UPS یک معنا و مفهومی دارد که با در نظر گرفتن آن ها می توان تشخیص داد آیا مشکل از باتری است یا خیر. Brownouts همانند Sag بوده با این تفاوت که طول مدت آن طولانی تر است ، افت ولتاژ طولانی ، اغلب به دلیل عدم توانایی تامین توان مورد نیاز ، توسط منبع اصلی تولید برق می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی ups می توانید با همکاران ما در این مرکز www.mrenergyplus.com ارتباط برقرار نمایید. از آنجایی که UPSها دستگاه‌های حساسی هستند پس در صورت بروز کوچکترین خللی می‌توانند از کار بیافتند و دیگر دستگاه برقی شما را محافظت و پشتیبانی نکنند. ولی از مزایایی که دارد این است که در خیلی از مواقع نیاز به تعمیرات خیلی تخصصی ندارند و مشکل آنها به دست افراد معمولی نیز می‌تواند حل شود. پس اگر خطایی در آن دیدید حتی خودتان نیز می‌توانید دست به کار شده و مشکل آن را حل کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به تمامی سوال‌های شما در این حیطه پاسخ دهیم. معمولا جهت فراهم شدن رگولاسیون ولتاژ مناسب در خروجی در این طراحی از ترانسفورمرهای tap changing نیز استفاده میشود.در مقایسه با توپولوژی standby تجهیزات فیلترینگ بیشتری تعبیه شده و ناپایداری خروجی و نویزهای سوییچینگ نیز کاهش یافته است .


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: