بایگانی کتاب هنر موسیقی | ahwaz-music

سازهای شستی‌دار سازهایی هستند که برای نواختن آن‌ها از صفحه‌کلید استفاده می‌شود. از شناخته شده‌ترین این‌گونه سازها می‌توان به پیانو، هارپسیکورد، کلاویکورد اشاره کرد. گیتار یکی از دیگر سازهای زهی با ریشهٔ اسپانیایی است که انواع مختلف، چهار سیم، شش سیم، هشت سیم، دوازده سیم و… به دسته‌های گیتار کلاسیک، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک تقسیم می‌شود.

مجله خبری اهواز موزیک را هنر بیان احساسات به وسیلهٔ آواها گفته‌اند که مهم‌ترین عوامل آن صدا و ریتم هستند و همچنین دانش ترکیب صداها به گونه‌ای که خوش‌آیند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان شود. یک سرویس موسیقی جدید با آلبوم‌های رسمی، تک‌آهنگ‌ها، ویدیوها، ریمیکس‌ها، اجراهای زنده و موارد دیگر برای اندروید، iOS و دسکتاپ. آشنایی من با «پورنگ پورشیرازی» در سال ۱۳۶۹ اتفاق افتاد؛ زمانی که هر دو در هنرستان موسیقی تحصیل می‌کردیم. هنرمندان خلاق، در این فضا تبدیل به کارگران صنعتیِ متخصص می‌شوند که از قضا، قریحه‌ای هم دارند، دست‌به‌سازند، سریال‌های نت‌فلیکس را از دست نمی‌دهند، می‌دانند سینمای کالت چیست… ‌کلام جدیدترین تجربه تولید و نوازندگی حامد حنیفی در عرصه موسیقی است که با شش قطعه و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مخاطبان ارائه شده است. آن موقع اوضاع به منوال امروز نبود؛ باید جنم داشتی، کار می‌کردی و عاشق بودی و ابوالحسن مختاباد هر سه را داشت.

پاپ الکترونیک

بخش‌های مختلف سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر اعلام و معرفی شدند. این دوره از جشنواره شامل بخش استان‌ها، پژوهش، رقابتی، جایزه باربد، غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ)، جشنواره جشنواره‌ها، جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و بخش بین‌الملل است. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، مجوز ۱۶۸ تک آهنگ، ۱۳ آلبوم موسیقی، ۳ نماهنگ، ۲۵۴ قطعه شعر به علاوه تاسیس و تمدید ۸ استودیو و مراکز تکثیر کتاب صوتی را صادر کرده است. در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۱۳۹ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۱ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۹ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۲ اثر در ژانر موسیقی نواحی و ۶ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و یک اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده‌اند. نماهنگ «پدر» با آهنگسازی محمدرضا چراغعلی و صدای غلامرضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر منتشر شد.

  • مردم ممکن است موسیقی نواختن برایشان همچون سرگرمی باشد؛ مانند نوجوانی که در یک ارکستر ویولونسل می‌نوازد، یا به عنوان یک نوازنده، یا خواننده حرفه ای کار می‌کنند.
  • وب‌سایت دنیای موسیقی درمانی یک فروشگاه عرضه آثار صوتی با هدف بهبود کیفیت زندگی با اتکا به موسیقی درمانی است.
  • تئوری موسیقی شامل تحلیل نت (موسیقی)‌های ملودی و نیز بررسی آن‌ها از دیدگاه نگارش (نت نویسی)، شناخت گام‌های مینور و ماژور، آکوردشناسی، ریتم، هارمونی (هماهنگی عرضی نتها)، کنترپوان (هماهنگی طولی نتها) و … است.
  • بیش از دوهزار سال است که غرب و شرق به قدرت موسیقی در برانگیختن احساسات اذعان کرده‌اند.
این‌جا در این یادداشت دارم می‌کوشم از منظری عقلانی‌تر وُ کم‌تر احساسی شرح بدهم که چرا مرگِ آیدین، به‌نظرم مرگِ یک آدمِ خاص‌ است.ما در روزگارِ زوال عمر می‌گذرانیم. این باورِ تلخِ من است وَ کاش اشتباه باشد امّا من باور دارم که ما در روزگارِ زوال عمر می‌گذرانیم. این زوال هرچند در جغرافیایِ خاورمیانه وَ کشورهایِ درحالِ توسعه بیش‌تر احساس می‌شود لیکن معادلِ این معنا نیست که در کشورهایِ توسعه‌یافته زوالی در کار نیست…. های تهران بستری شده بود به دلیل شدت وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان آتیه منتقل و در آنجا تحت عمل جراحی باز قلب قرار گرفت. مجوز رسمیاست و انتشار آنها در «موسیقی ما» هیچ هزینه‌ای به همراه نداشته و نخواهد داشت. جواد یساری، خواننده ای است که سالهاست چشم انتظار خواندن در وطن خویش است.

کنترل موسیقی، ویدیو، و رسانه‌های دیگر

پوستر و موشن‌پوستر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی استدیو «هیبو» در آستانه این رویداد هنری منتشر شد. به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، محمدحسین مجیدپور (مدیر هنری)، زهرا ابراهیم‌زاده (طراح گرافیک) و کیامهر محسن‌پور (طراح موشن) اعضای گروه هنری و دست‌اندرکاران پوستر جشنواره سی و هشتم هستند… به دنبال بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس پخش موسیقی در جهان هستید؟ اسپاتیفای گزینه مورد نظر شماست. برای گوش‌دادن به آهنگ‌های خواننده‌های مورد علاقه‌تان و انواع پادکست‌ها با بهترین کیفیت صدا، اسپاتیفای را هرگز از دست ندهید؛ اما فقط همین نیست.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: