برنامه آموزش موسیقی سنتی ایرانی دانلود کافه بازار | ahwaz-music

موسیقی ردیف دستگاهی امروز ایران از دورهٔ آقا علی‌اکبر فراهانی (نوازندهٔ تار دورهٔ ناصرالدین شاه) باقی مانده‌است. آقا علی اکبر فراهانی به‌واسطهٔ میرزا تقی خان فراهانی (امیر کبیر) برای نشر موسیقی ایرانی به دربار دعوت شد. ردیف دستگاهی از زمان ناصرالدین شاه و به دست دو برادر به نام میرزا حسینقلی و میرزا عبدالله فراهانی شکل گرفت.

  • در قرن بیستم موسیقی سنتی با جنبش‌های سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مرتبط شد و تمایزات موسیقی را در میان آهنگ های محلی، هنری و عامه پسند محو کرد.
  • ردیف دستگاهی از زمان ناصرالدین شاه و به دست دو برادر به نام میرزا حسینقلی و میرزا عبدالله فراهانی شکل گرفت.
  • آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.
  • این چوب ها با پوست بره نازک و رشته های فلزی ترکیب می شوند و ساز خارق العادۀ تار را ایجاد می کنند.
  • و به نظر می‌رسد که اکثر آهنگ‌های سنتی انگلیسی تنها اعضای هفت خانواده این آهنگ‌ها هستند.

مجله خبری اهواز موزیک راست‌پنج‌گاه را می‌ شود یکی از دستگاه‌های بسیار دیرینه و کهنه به حساب آورد. این دستگاه مانند ماهور است و بایستی گوش موسیقی دان بسیار حساس و مأنوس به این دستگاه باشد. این دستگاه عمدتا جهت ابراز اندوه و دلگرفتگی که به امیدواری گرایش دارد شایسته است.

سازها[ویرایش]

با استفاده از شواهد کاویده شده، مانند تندیس کشف شده در ساسا، سوابق موسیقی به خوبی به دوران امپراتوری ایلامی (۶۴۴–۲۵۰۰ قبل از میلاد) برمی گردد. به‌طور مشهود، اطلاعات کمی در خصوص موسیقی این دوره در دسترس است. تنها استثناء ابزار باقی‌مانده موسیقی مانند گیتارها، عودها و فلوت‌هایی که ابداع و نواخته شده، هستند.

دانلود مجموعه آثار منتشر نشده استاد محمدرضا لطفی

مثلا در هنگام اجرای دستگاه ماهور، با استفاده از تکنیکی به نام پرده گردانی وارد دستگاه شور شده و بعد از اجرای یک یا چند گوشه از دستگاه شور دوباره به دستگاه اصلی، پرده گردانی می شود. برای کسانی که به دنبال موسیقی محلی، اصیل و بکر هستند نی انبان، بهترین ساز سنتی ایرانی است. این ساز ایرانی در جنوب ایران به ویژه بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح موسیقی محلی و معادل‌های آن در زبان‌های دیگر به انواع مختلفی از موسیقی اشاره می‌کند. معنای این اصطلاح با توجه به قسمتی از جهان، طبقه اجتماعی و دوره تاریخ متفاوت است. در تعیین اینکه آیا یک آهنگ یا قطعه موسیقی، موسیقی محلی محسوب می شود یا خیر، اکثر اجراکنندگان، شرکت کنندگان و علاقه مندان احتمالاً بر روی معیارهای خاصی که از الگوهای انتقال، عملکرد اجتماعی، خاستگاه ها و اجرا به دست می آید، توافق دارند.

هنر دارایی بافی؛روشی قدیمی برای نقش دادن به پارچه

هرگونه رفتار، هنر، آیین و فرهنگی که از نسل های گذشته سینه به سینه به زمان حال رسیده باشد، نوعی سنت به حساب می آید. به عبارت دیگر سنت را می توان میراثی دانست که از گذشته های دور، میان طیف خاصی از انسانها (از نظر جغرافیا، ژنتیک، فرهنگ و…) دست به دست گردیده و به نسل حاضر رسیده باشد. دستگاه راست پنجگاه یکی از دستگاه‌های مهجور ایرانی است که متاسفانه آهنگ‌های زیادی برای آن ساخته نشده. دستگاه راست پنجگاه تقریبا شبیه دستگاه ماهور است با این تفاوت که این دستگاه از نظر جمله بندی و فرودها و نت‌های ایست و شاهد با ماهور فرق‌های اساسی دارند. اگر بخواهیم با زبان ساده این دستگاه را تعریف کنیم، باید بگوییم دستگاه نوا نه زیاد شاد است و نه زیاد غم ‌انگیز.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: