ترجمه موسیقی سنتی ایرانی به انگلیسی ، فرهنگ لغت فارسی انگلیسی | ahwaz-music

دستگاه راست‌پنج‌گاه را می‌ شود یکی از دستگاه‌های بسیار دیرینه و کهنه به حساب آورد. این دستگاه مانند ماهور است و بایستی گوش موسیقی دان بسیار حساس و مأنوس به این دستگاه باشد. این دستگاه عمدتا جهت ابراز اندوه و دلگرفتگی که به امیدواری گرایش دارد شایسته است.

  • برای گوش دادن به نوای سازهای برجسته ایرانی حتی نیازی به دانستن زبان آوازها ندارید.
  • این ساز در شهر اسرار شیراز اختراع شده است و بدون شک جادویی ترین ساز ایرانی است.
  • صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید.
  • ردیف های موسیقی مجموعه مثال های موسیقیایی از گوشه های مختلف هر دستگاه است.
  • در هر منطقه از یک کشور، جامعه، روستا یا خانواده، و حتی در رپرتوار هر خواننده در طول زمان، ممکن است تفاوت های قابل توجهی داشته باشد و اجرای یک آهنگ ممکن است منحصر به فرد باشد.

در ادبیات فنی در مورد سنت، اصطلاحات نسخه، نوع و فرم ممکن است برای بیان درجات رابطه استفاده شود. بنابراین، برای مثال، چندین اجرای کاملاً مشابه توسط یک خواننده ممکن است نسخه‌ای از یک آهنگ باشد. گرچه یک آهنگ محلی در هر زمان که شنیده شود به نوعی تحت تاثیر سنت یک جامعه است اما همانطور که سینه به سینه منتقل می شود دست خوش تغییر نیز خواهد شد. ما همانند این خنیاگران را در ایلام و در سده ۲۷ پیش از میلاد و از زمان پادشاهی «پوزوز این شوشیناک» در شوش می‌شناسیم. از همین گاه، مُهر و نشانه‌هایی در دست است که نشان می‌دهند، خنیاگران بسیاری در ایران می‌زیستند. در این هنگام، نواختن چنگ بسیار گسترش داشته‌است و این ساز از ساخته‌های ایرانیان است.

موسیقی سنتی/محلی

وبسایت آموزشی نت به نت سالهاست که در زمینه آموزش مجازی موسیقی سنتی فعالیت مداوم و پایسته ای دارد. هنرجویان زیادی کار خود را با این موسسه مجازی آغاز کرده و به سطوح مختلف نوازندگی رسیده اند. آموزش موسیقی سنتی شامل آموزش مجازی سه تار، آموزش مجازی تار، آموزش مجازی تنبک و آموزش مجازی سنتور است.

مجموعه 50 سال رادیو ایران

مثلا در هنگام مجله خبری اهواز موزیک دستگاه ماهور، با استفاده از تکنیکی به نام پرده گردانی وارد دستگاه شور شده و بعد از اجرای یک یا چند گوشه از دستگاه شور دوباره به دستگاه اصلی، پرده گردانی می شود. برای کسانی که به دنبال موسیقی محلی، اصیل و بکر هستند نی انبان، بهترین ساز سنتی ایرانی است. این ساز ایرانی در جنوب ایران به ویژه بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح موسیقی محلی و معادل‌های آن در زبان‌های دیگر به انواع مختلفی از موسیقی اشاره می‌کند. معنای این اصطلاح با توجه به قسمتی از جهان، طبقه اجتماعی و دوره تاریخ متفاوت است. در تعیین اینکه آیا یک آهنگ یا قطعه موسیقی، موسیقی محلی محسوب می شود یا خیر، اکثر اجراکنندگان، شرکت کنندگان و علاقه مندان احتمالاً بر روی معیارهای خاصی که از الگوهای انتقال، عملکرد اجتماعی، خاستگاه ها و اجرا به دست می آید، توافق دارند.

موسیقی سنتی و پاپ و کلاسیک

دیرینه ترین گروه نوازی ها و محافل رامشگری(محافل موسیقی دانان) در سرتاسر دنیا مربوط به موسیقی ایران بوده است. مهر چغامیش در دزفول اصلی ترین مدرک مستدل بر این مدعا است، قدمت این مهر نگاره 3400 سال است و در آن بزم های رامشگران به تصویر کشیده شده است. در این تصویر مشاهده میکنیم عده ای از رامشگران گرداگرد یکدیگرنشسته اند و نوازنده ای مشغول نواختن چنگ و نوازنده ی دیگر شیپور و دیگری تنبک است و فردی در حال شعرخوانی است. موسیقی سنتی ایرانی در طول تاریخ همواره دستخوش تغییراتی شد که بسیاری از آنها در ارتقا و حرکت رو به کمال آن نقش پر رنگی داشت.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: