ترجمه موسیقی سنتی ایرانی به انگلیسی ، فرهنگ لغت فارسی انگلیسی | ahwaz-music

مهم ترین ویژگی اوایل دوره ی کلاسیک،ساده کردن هر چه ممکن تمام فرم های موسیقی و عوامل سبکی است. در موسیقی دوره ی کلاسیک ملودی به عنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری ملودیک مهم ترین مسئله ای بود که موسیقیدانان به آن می پرداختند. اگرچه ظاهر این ساز ممکن است چندان دلنشین نباشد، اما ملودی که می توانید با آن اجرا کنید به گرمی هوای جنوب است.

  • انتخاب نوع و جایگاه موزیک و شاد یا غمگین بودن آن، امری عمدتا سلیقه‌ای بوده و به حال و هوا و ذائقه افراد بستگی دارد.
  • با استفاده از شواهد کاویده شده، مانند تندیس کشف شده در ساسا، سوابق موسیقی به خوبی به دوران امپراتوری ایلامی (۶۴۴–۲۵۰۰ قبل از میلاد) برمی گردد.
  • گواه این مدعا، ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی هستند که در مهر ۱۳۸۸ به عنوان نخستین پرونده مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی پونسکو به ثبت رسیده‌اند.
  • موسیقی و آواز سنتی ما ایرانیان از باربد و نکیسا، تا بنان و شجریان سراسر آمیخته با نغمه‌هایی است که از دل برمی‌خیزند و لاجرم بر دل نیز می‌نشینند.
  • سرچشمه موسیقی محلی به ندرت شناخته شده است، با این حال، مشخص است که آهنگ‌های سنتی و سایر قطعات محلی حاصل خلق فردی هستند.

اصوات یا نت های موسیقی، در یک دستگاه موسیقی وارد می شوند و شاکله ای خاص از نظر حس و حال به خود می گیرند. اگر با ذکر مثالی ساده بخواهیم دستگاه موسیقی را توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که موسیقی سنتی همانند زبان فارسی است و دستگاه ها هر کدام لهجه های این زبان هستند. آواز معمولاً قسمتی از دستگاه مورد نظر است که می‌توان آن را دستگاه فرعی نامید.

سایر مطالب فرهنگ و هنر

این سبک از موسیقی را امروزه به نام های دیگری چون موسیقی کلاسیک ایرانی و یا موسیقی دستگاهی نیز می شناسند. موسیقی سنتی ایرانی از دیرباز تا کنون مخاطبان و علاقه مندان زیادی داشته است. دوست داران موسیقی سنتی به دو دسته تقسیم میشوند، افرادی که از روی علاقه به سمت موسیقی سنتی و آهنگ های موسیقی سنتی جذب میشوند و افرادی که برای کسب درآمد به سمت آموزش موسیقی سنتی می روند. موسیقی ردیف دستگاهی امروز ایران از دورهٔ آقا علی اکبر فراهانی (نوازندهٔ تار دورهٔ ناصرالدین شاه) باقی مانده است. آقا علی اکبر فراهانی به واسطهٔ میرزا تقی خان فراهانی (امیر کبیر) برای نشر موسیقی ایرانی به دربار دعوت شد. اصطلاح «خنیای باستانی ایرانی» حروف نویسی خالص کلمات ایرانی است که ترجمه آن عبارت از «موسیقی ایران باستان» یا به عبارت دیگر «موسیقی سنتی ایران» است.

تاریخچه موسیقی ایرانی[ویرایش]

مجله خبری اهواز موزیکهای سنتی ایرانی از موانع زبانی فراتر رفته اند و می‌توان به یاری آنها زبان واقعی ذهن و روح انسان را یافت. تنها باید با دقت به آنها گوش دهید و از ریتم زیبای آنها لذت ببرید. تنبک یکی از محبوب ترین سازهای سنتی است که به دلیل صدای بی نظیرش جایگاه ویژه ای در سبک های مختلف موسیقی ایرانی دارد. اگر به شکل آن نگاه کنید، یک چوب توخالی بزرگ را می بینید که با پوست نازک بز یا گوسفند پوشیده شده است.

ساختارهای موسیقایی، مقیاس‌ها و ریتم‌های موسیقی سنتی در سایر انواع موسیقی همان فرهنگ نیز دیده می‌شود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. اکثرا توجه هنرجو با شنیدن صدای سازهای موسیقی به یکی از آنها جلب می شود و برای یادگیری آن را انتخاب می کند. اما اگر در انتخاب بین سازهای موسیقی سنتی مردد باشد، باید این سازها را از نزدیک ببیند و لمس کند و هرکدام با طبع او سازگار تر بود را انتخاب نماید.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: