دانلود آرشیو موسیقی سنتی فروشگاه آوای بزرگان | ahwaz-music

یک نمایش مرسوم این موسیقی از «پیش‌درآمد» (مقدمه اولیه)، «درآمد» (مقدمه)، «تصنیف» (آهنگ، وزن دار به همراه آواز خواننده)، «چهار مضراب» (وزن دار) و تعداد انتخابی «گوشه» (حرکات) تشکیل می‌شود. به صورت غیر مرسوم، این قسمت‌ها را می‌توان تغییر داده یا حذف نمود. با نزدیک شدن به پایان دوره صفویه (۱۷۳۶–۱۵۰۲)، نواختن گوشه‌های پیچیده ۱۰، ۱۴ و ۱۶ ضرب متوقف شدند. امروزه قطعات در حالت ۶ یا حداکثر ۷ ضرب نواخته می‌شوند که مایه تاسف است. بسیاری از ملودی‌ها و مدهای این موسیقی در مقام‌ها ترکی و موسیقی عربی می‌شوند.

  • موسیقی یکی از نمادهای فرهنگی یک کشور محسوب می‌شود که در این گزارش به بررسی دو قطب اصلی و پرطرفدار سبک موسیقی در کشورمان می‌پردازیم.
  • این هفت نام در برخی کشور‌های غربی با کلماتی با هجای تکی و در برخی به صورت الفبایی تلفظ می‌شوند.
  • آهنگ‌هایی که در دستگاه ماهور هستند قطعا حال دلتان را خوب می‌کنند و حسابی شما را سرحال می‌آورند.
  • همین قدر از خلال نوشته های تاریخی می توان استنباط کرد که موسیقی در زمان مادها مقامی نیکو داشته ، موسیقی دانان دائما گرد دربار حضور داشتند و حتی مشاور و امین پادشاه بودند.

به مجله خبری اهواز موزیک می رسد که نت ها از دل هنرمند بیرون می آیند و از دستان وی جاری می شوند. اپلیکیشن موسیقی سنتی آفلاین مجموعه ای از بهترین و ارزشمندترین موسیقی های سنتی از اساتید آواز ایران است. حکومت چند صد ساله مغول‌ها در ایران و قتل و غارت و تجاوز مستمر آن‌ها باعث شد که به نوعی شادی هم از جامعه رخت بربندد. از آنجا که موسیقی به سبک سینه به سینه آموزش داده می‌شد و دستگاه‌ها و تجهیزات امروزی برای ضبط موسیقی وجود نداشت، باعث شد تا طی چند صد سال ملودی‌های شاد فراموش شوند. این نوع موسیقی ریشه در سنت قومی ملتها و تمدنها با فرهنگ های متغیر شده و یا پیشرفته شده دارد.

دستگاه در موسیقی ایرانی

دف علاوه بر محبوبیت در ایران، در برخی از کشورهای عربی مانند مصر نیز شناخته شده است. در ایران معروف ترین منطقه برای دف، کردستان است که میتوانید در آنجا از تکنوازی و همنوازی های زیبای دف لذت ببرید. در طول تاریخ و جغرافیای ایران، هر جا و هر زمان نام و نشانه‌ای از فرهنگ ایرانی بوده، نوای موزیک و آهنگ‌های اصیل این مرز و بوم نیز، به گوش می‌رسیده است. آن هم نه به صورت نغمه‌های پراکنده یا آواهای درهم، بلکه موسیقی منظم و علمی که از دیرباز دارای ردیف و دستگاه نیز بوده است. هر دستگاه از تعداد زیادی گوشه تشکیل شده است و اجرای آن معمولا از گوشه درآمد آغاز می شود، بعد از گذر از گوشه های دیگر به اوج می رسد و پس از آن به گوشه های پایانی فرود می آید و با اجرای تصنیف و احتمالا یک رِنگ، به پایان خود می رسد. یکی از قابلیت های اجرای موسیقی دستگاهی، گریز به سایر دستگاهها در حین اجرا است.

آموزش آواز سنتی ایرانی

با این حال، امروزه بسیاری از هنرمندان در تلاشند با استفاده بیشتر از چنگ در اجراهای خود، این ساز برجسته را به موسیقی ایرانی بازگردانند. اگر در گوگل عبارت سازهای سنتی را جستجو کنید متوجه این واقعیت خواهید شد زیرا نتایج متعددی از سازهای سنتی کشورهای مختلف، پیش رویتان ظاهر می شود. به دلیل تنوع و وسعت بیش از حد آلات موسیقی سنتی در سطح جهان، در این نوشته ی آموزشگاه موسیقی فردوس صرفا به سازهای سنتی ایرانی پرداخته شده است.

دانلود آهنگ سینه مالامال درد است از محمدرضا شجریان

امید است که این مقاله برای دوستداران موسیقی، مفید واقع شده باشد. مهم نیست که اهل کجا باشید، موسیقی برای لذت بردن از زندگی مهم است. بسیاری از بزرگان موسیقی ایرانی در نواختن کمانچه استاد هستند، اما کیهان کلهر یکی از مشهورترین آنهاست.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: