دانلود آرشیو موسیقی سنتی فروشگاه آوای بزرگان | ahwaz-music

اصوات، وارد یک دستگاه موسیقی می شوند و شاکله ای خاص از نظر حس و حال به خود می گیرند. اگر با ذکر مثالی ساده بخواهیم دستگاه موسیقی را توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که موسیقی سنتی همانند زبان فارسی است و دستگاهها هر کدام لهجه های این زبان می باشند. واژه ی کلاسیک در موارد استعمال کلی آن, هنگامی مفهومی بهتر و مفیدتر خواهد داشت که درارتباط با نوع به خصوصی از آثار موسیقیایی (مانند نمونه هایی که از شوبرت و پالسترنیا ذکر شد) قرار گیرد. در این مفهوم می توان بتهوون را استاد کلاسیک در خلق سمفونی، سونات پیانو،کوارتت زهی محسوب گیرد. فرق میان کلاسیک به عنوان یک راه حل قاطع و استوار برای مسئله ی نقش خلاق در یک اثر هنری یا مقوله ی آهنگسازی از یک طرف و به عنوان یک مفهوم در تاریخ سبک ها از طرف دیگر، همیشه ستیز و اختلاف دایمی را به وجود می آورد که آثار آن نیز امروزه وجود دارد . سازهای سنتی می‌توانند مضامین احساسی زیادی را در موسیقی خلق کنند.

  • نغمه‌ها و آوازهایی که سینه به سینه طی قرن‌ها پیش از میلاد مسیح تاکنون به ما رسیده و در این مسیر تاثیر و تاثراتی را با فرهنگ‌های همسایه مبادله نموده است.
  • در ایران معروف ترین منطقه برای دف، کردستان است که میتوانید در آنجا از تکنوازی و همنوازی های زیبای دف لذت ببرید.
  • یک دستگاه موسیقی از نظر قالب، قطعه‌ای کامل است و مانند سونات و سمفونی دارای قواعد و قسمتهای مختلفی است که با ساز و آوار اجرا می‌شود.
  • به عبارتی می توان ردیف موسیقی را شناسنامه ای برای موسیقی دستگاهی بر شمرد.

آوازها متعلقات یک دستگاه به حساب می آیند و شباهت زیادی به دستگاه مادر خود دارند و از نظر فواصل با دستگاه اصلی یکسان هستند. تفاوت آنها با دستگاه های اصلی بیشتر در نت های پایه و ایست می باشد که بر درجات مختلف دستگاه اصلی گردش می کنند. وظیفه دستگاه ها دریافت داده های خام و تبدیل آن ها به یک محصول است.

دانلود آرشیو موسیقی سنتی سایت

موسیقی سنتی ایرانی را می توان یکی از مهمترین ارکان فرهنگی ملت ایران دانست، تاجاییکه این موسیقی بعنوان « میراث فرهنگ ناملموس » نزد یونسکو به ثبت رسیده است. اگر اهل موسیقی کلاسیک باشید می دانید که ملودیِ ساز سنتی چنگ، چقدر زیبا و آرام به نظر می رسد. وقتی می‌بینید که دستان هنرمند، سیم‌های چنگ را لمس می‌کند می توانید احساس کنید که قلب و درون شما گرمتر از همیشه شده است. با وجود اینکه ساز چنگ در ایران بوجود آمد اما پس از مدتی استفاده از آن کمتر شد.

دانلود مجموعه آثار منتشر نشده استاد محمدرضا لطفی

آواز از نظر فواصل با دستگاه مورد نظر یکسان یا شبیه بوده و می‌تواند شاهد یا ایست متفاوتی داشته باشد. به‌طور مثال آواز دشتی از متعلقات دستگاه شور و از درجه پنجم آن بوده و به عنوان مثال اگر شور سل را در نظر بگیریم، دارای نت شاهد و ایست «ر» می‌باشد. واقعیت این است که موزیک ایرانی، تاحد زیادی به سبک اجرا وابسته است.

تفصیل اینکه باید به صورت مشخص اظهار کنیم که اعراب پس از تهاجم به امپراتوری مجله خبری اهواز موزیک، سرزمین‌های تسخیر کرده را با نام «جهان اسلام» معرفی نمودند. اگر چه اکثر حاکمان عرب فعالیت‌های مرتبط با موسیقی را ممنوع اعلام کردند، دیگران به موسیقی‌دانان ایران دستور دادند که قطعاتی را به صورت کتاب تصنیف کنند که به عربی آن را «کتاب موسیقی کبیر» بمعنای کتاب فراگیر موسیقی می‌خواندند. بیش از تأثیرات امپراتوری ساسانی، این دلیل دیگری بر این واقعیت است که ملودی‌های موسیقی سنتی ترکیه، سوریه، عراق و مصر شامل اسامی مقیاس‌ها و مدهای ایرانی هستند.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: