دانلود تمامی آهنگ های سنتی با کیفیت 320 128 + پخش آنلاین و متن ترانه مختلف موزیک | ahwaz-music

این در حالی است که آوای گوش‌نواز بنان و استاد شجریان نیز، در ضمیر خاطر ما نقش بسته است. آهنگ سنتی ایرانی، چنان که از نامش برمی‌آید، ریشه در فرهنگ بومی و سنت‌های ایرانی دارد. نواهایی که ریشه در جان ما ایرانیان دارند و چون به ساز دل نواخته می‌شوند، بی‌شک به گوش جان نیز شنیده خواهند شد. موسیقی و آواز سنتی ما ایرانیان از باربد و نکیسا، تا بنان و شجریان سراسر آمیخته با نغمه‌هایی است که از دل برمی‌خیزند و لاجرم بر دل نیز می‌نشینند. چک از اصطلاح به معنای ملت و نزدیکان آن استفاده می‌کند، که نشان می‌دهد ژانر محلی وحدت‌ بخش تمامی انواع موسیقی است.

  • این ساز ایرانی در جنوب ایران به ویژه بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این نوع از موسیقی چه توسط روستاییان و چه توسط نوازندگان حرفه‌ای اجرا شود آثارشان به نوعی در فرهنگ عامیانه گنجانده خواهد شد.
  • موسیقی در ایران به دلایل بسیار تاریخی، از روزگاران پیشین فراتر از مرزهای کنونی ایران قدم گذاشته و خواستگاه های بسیارداشته است، نکته ضروری اینکه بدانیم بسیاری از مرزهایی که در روزگاران دور جزء سرزمین های ایران بوده و از مراکز علمی فرهنگی در ایران به شمار می رفتند.
  • تاریخ نویسان قرن نوزدهم، کلمه ی کلاسیک را در آلمان به سبک دوره ای که با نسل ” کوانتس ” و ” هانس ” و بعداً پسران باخ و معاصرین آن ها شروع شد، اطلاق می کنند و در ایتالیا به سبک موسیقی دمینیکو اسکارلاتی و معاصرینش.
  • با توجه به این‌‎که قسمت زیادی از قطعات موسیقی ایرانی مثل تصنیف‌ها چهارمضراب‌ها و غیره بر اساس این دستگاه ساخته شده‌اند می‌توان گفت این دستگاه یکی از بزرگترین دستگاه‌های موسیقی ایرانی محسوب می‌شود.

این نام‌گذاری دقتی ندارد و کوشش‌ها و بحث‌های زیادی برای مشخص کردن معنی آن صورت می‌گیرد. واژه ی کلاسیک و کلاسیسم , معمولاً به یک دوره از موسیقی اطلاق شده است, امّا اغلب با معانی مختلف, در اصل عنوان سبک یک دوره ی خاص یا سبک مشخصی از موسیقی نیست. علت محبوبت موسیقی اصیل ایرانی از مرزها فراتر رفته است و همراه هنرمندان ما که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اجراهای داخل و خارج از کشور آنها با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه می‌شود. علت این امر هم آن است که توالی از پرده‌های مختلف موسیقی ایرانی و انتخاب آن حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می‌دهد و یادآور روزهای گذشته و زندگی اصیل ایرانی در ذهن یک شنونده است. در کنار موسیقی بی‌کلام سنتی کشورمان، خوانندگان ایرانی نیز نقش مثبت و مهمی در احیای فرهنگ موسیقیایی این مرز و بوم ایفا نموده‌اند. از خوانندگان بنام و خاطره آفرینی چون الهه، دلکش، مرضیه و دیگر بانوان عرصه موسیقی ایرانی، امروز خاطره و صدایی گرم در میان ما به یادگار مانده است.

سازها[ویرایش]

اولین قدم ها برای انجام هر کاری، معمولا سخت مجله خبری اهواز موزیک قدم های مسیر به حساب می آید. هیچ نوازنده ی حرفه ای را در دوران تاریخ نخواهید یافت که یک شبه و بدون تحمل مصائب و سختی های کار، به سطح مطلوب رسیده باشد. از دیگر نشانه های موجود از موسیقی سنتی در گذشته میتوان به وجود سفال هایی در تپه های سیلک کاشان اشاره کرد که روی آن ها نشانه هایی از پایکوبی و دست افشانی وجود دارد. تنها استثناء ابزار باقی‌مانده موسیقی مانند گیتارها، عودها و فلوت‌هایی که ابداع و نواخته شده، می‌باشند. ما، نگاره‌ای را در دست داریم و می‌دانیم که در پادشاهی «شوکال ماه هو» و از سده ۱۷ پیش از میلاد در ایران، تار نواخته می‌شد.

دستگاه همایون

اینگونه بود که موسیقی فولکلور و آلات موسیقی مختلف اعم از سازهای کوبه ای و سازهای بادی به وجود آمدند. آکادمی موسیقی سرنا با هدف آموزش آکادمیک با شیوه ای نوین از سال 1391 فعالیت خود را آغاز نمود و برای دستیابی به این مهم سعی نمود بستری فراهم کند تا علاقمندان به موسیقی بتوانند در جهت رشد و اعتلای هنر والای موسیقی قدم بردارند… از دو سلسلۀ اولیه متأسفانه مدارک مافی در دست نیست، در مورد مادها نیز با این که مدارک بیشتری وجود دارد از وضع موسیقی شان اطلاعی در دست نیست . همین قدر از خلال نوشته های تاریخی می توان استنباط کرد که موسیقی در زمان مادها مقامی نیکو داشته ، موسیقی دانان دائما گرد دربار حضور داشتند و حتی مشاور و امین پادشاه بودند.

این دستگاه را می‌توان یکی از قدیمی ترین دستگاه های موسیقی ایرانی دانست چرا که تبار کهن تری نسب به سایر دستگاه‌ها دارد‌. این دستگاه که در تمام کشورهای مسلمان وجود دارد، بیشتر برای نشان دادن احساس غم و اندوه در قطعه مناسب است. در آلات موسیقی ایرانی اگر به دنبال صدایی خام و مسحورکننده هستید توصیه می‌شود به صدا و ملودی سه تار گوش دهید. آتشِ لب دریا اگرچه شما را آرام می کند، اما در عین حال، در دل شما هیجان ایجاد خواهد کرد. علاقه به ترانه‌های سنتی ایرانی تا آنجا پیش رفته که در عصر ارتباطات و با وجود امکان دانلود سریع و باکیفیت انواع آهنگ‌های جدید، آهنگ‌های خوانندگان بسیار قدیمی هم‌چنان حفظ شده‌اند.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: