موسیقی سنتی محلی گروه آموزشی راد | ahwaz-music

اما آسمان ترانه‌های ایرانی هم، پرستاره و درخشان است و توجه گروه کثیری را به خود جلب نموده است. تا جایی که همه روزه، بخشی از ظرفیت فضای مجازی، صرف دانلود آهنگ سنتی ایرانی می‌شود. از مهرواره ها و نقوش باستانی ثبت شده مشخص گردیده که موسیقی سنتی، بسیار پر قدمت است.

  • با گوش دادن به یک اجرای انفرادی نی انبان حال و هوای آن را حس کرده و عاشق آن خواهید شد.
  • در قرن بیستم، انتقال از طریق ضبط و رسانه های جمعی جایگزین بسیاری از یادگیری های حضوری شد.
  • چندین نوع، شامل مجموعه ای از اجراهای آهنگ که به وضوح مرتبط هستند اما همگن نیستند و ممکن است به عنوان یک فرم تعیین شوند.
  • برخی از محققان بر این باور بودند که موسیقی سنتی ریشه در باستان‌گرایی دارد و میراثی است که می‌توان از آن تاریخ گذشتگان، زبان، ادبیات و دیگر ویژگی‌های فرهنگی را استخراج کرد.
  • از شما سروران خواهش مندم؛ اگر به نارسایی یا چالشی برخورد فرمودید، مرا راه نمایی بفرمایید.

مطهری در کتاب ” آشنائی با علوم اسلامی ” موسیقی را در چارچوبی عام در شمار علوم اسلامی آورده است. در ایران گذشته اهمیت موسیقی تا اندازه ای بوده که در سوگهای بزرگ اثرار موسیقی را با پارچه سیاه می آراشتند. در وجود ما، در مکتب ما موزون ترین ترآنه هستی هر روز و هر شب درحال تکرار است و ما هیچ گاه آن را درک نمی کنیم, ترانه ای که به یادمان می آورد که زنده ایم وزندگانی مان چه بهایی دارد، ترانه ای که به یادمان می آورد چقدر محتاج صدای قلب عزیزمانیم.

تنبک، یکی از آلات موسیقی محبوب در ایران

همچنین «ردیف های موسیقی اصیل» به عنوان نخستین پروندهٔ مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی در مهرماه ۱۳۸۸ ثبت شد. یکی از دلایل دیگری که افراد زیادی به سمت موسیقی سنتی و آموزش آن میروند تاثیر مثبت این نوع موسیقی بر جسم و روح انسان است. این دستگاه برخلاف دستگاه همایون آهنگ‌های فرح بخش و شاد تری دارد و سرشار از شور زندگی هستند. آهنگ‌هایی که در دستگاه ماهور هستند قطعا حال دلتان را خوب می‌کنند و حسابی شما را سرحال می‌آورند. پس اگر دوست دارید آهنگ‌هایی گوش کنید که شما را موقع ناراحتی سرحال بیاورد به آهنگ‌های دستگاه ماهور گوش دهید.

دانلود دعای ربنا استاد محمد رضا شجریان

پس به طور کلی می توان گفت موسیقی سنتی ایرانی مجموعه ای است از دستگاه ها، نغمات و آوازهایی که در طول تاریخ نسل به نسل گردیده و به دست ما رسیده است. هر کشوری سازهایی بومی دارد تا مردم بتوانند موسیقی سنتی و معتبر خود را بشنوند. در ایران، نسل های متعددی از هنرمندان خلاق، تجربیات خود را روی هم انباشته کرده اند تا سازهای سنتی فعلی را خلق کنند. اگر می خواهید بیشتر فرهنگ ایرانی را بشناسید، آشنایی با موسیقی سنتی ایران و گوش دادن به آن، قطعا یکی از اولین قدم های پیش روی شماست.

می مجله خبری اهواز موزیکید ساعت ها به ملودی نی انبان گوش دهید اما همچنان می خواهید بیشتر بشنوید. با گوش دادن به یک اجرای انفرادی نی انبان حال و هوای آن را حس کرده و عاشق آن خواهید شد. از این صداها برای برقراری ارتباط، هشدار و همچنین ایجاد ترس در دل حیوانات و دشمنان استفاده می شد. این ابزارها به مرور زمان، تکامل یافته و تبدیل به آلاتی برای نواختن موسیقی شدند.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: