موسیقی سنتی و پاپ و کلاسیک آموزشگاه موسیقی شهرآوا آموزش موسیقی سنتی و پاپ | ahwaz-music

مطهری در کتاب ” آشنائی با علوم اسلامی ” موسیقی را در چارچوبی عام در شمار علوم اسلامی آورده است. در ایران گذشته اهمیت موسیقی تا اندازه ای بوده که در سوگهای بزرگ اثرار موسیقی را با پارچه سیاه می آراشتند. در وجود ما، در مکتب ما موزون ترین ترآنه هستی هر روز و هر شب درحال تکرار است و ما هیچ گاه آن را درک نمی کنیم, ترانه ای که به یادمان می آورد که زنده ایم وزندگانی مان چه بهایی دارد، ترانه ای که به یادمان می آورد چقدر محتاج صدای قلب عزیزمانیم.

  • علاوه بر این، اشعار این نواها آنقدر شیرین و دلنشین است که ترانه‌های ضبط و پخش شده‌ با کاست، گرامافون و حتی صندوق آوازهای قدیمی با وجود گذشت زمان هنوز هم کاملا به فراموشی سپرده نشده‌اند.
  • شما میتوانید با مطالعه ی مطالب آموزش رایگان موسیقی، نواختن ساز را شروع کرده و پس از آن با تهیه ی پکیج های آموزشی دوره های مقدماتی ، متوسطه و حرفه ای موسیقی به یک نوازنده ی ماهر تبدیل شوید.
  • روندی که در آن اعضای جوامع عامیانه آهنگ‌های جدید می‌سازند به خوبی درک نشده است، اگرچه مطالعه چگونگی ارتباط آهنگ‌ها ممکن است بینشی ارائه دهد.
  • روند آهنگسازی موسیقی محلی تفاوت کمی با موسیقی عامه پسند و کلاسیک دارد.
  • ارتفاع آن مثل دستگاه شور و همایون، پایین رونده و مثل ارتفع ماهور و اصفهان بالارونده است، چرا که در دو طریق دریافت شده است.

می توانید ساعت ها به ملودی نی انبان گوش دهید اما همچنان می خواهید بیشتر بشنوید. با گوش دادن به یک اجرای انفرادی نی انبان حال و هوای آن را حس کرده و عاشق آن خواهید شد. از این صداها برای برقراری ارتباط، هشدار و همچنین ایجاد ترس در دل حیوانات و دشمنان استفاده می شد. این ابزارها به مرور زمان، تکامل یافته و تبدیل به آلاتی برای نواختن موسیقی شدند.

معرفی دستگاه های موسیقی سنتی با نمونه صدا

اما آسمان ترانه‌های ایرانی هم، پرستاره و درخشان است و توجه گروه کثیری را به خود جلب نموده است. تا جایی که همه روزه، بخشی از ظرفیت فضای مجازی، صرف دانلود آهنگ سنتی ایرانی می‌شود. از مهرواره ها و نقوش باستانی ثبت شده مشخص گردیده که موسیقی سنتی، بسیار پر قدمت است.

موسیقی

همچنین «ردیف های موسیقی اصیل» به عنوان نخستین پروندهٔ مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی در مهرماه ۱۳۸۸ ثبت شد. یکی از دلایل دیگری که افراد زیادی به سمت موسیقی سنتی و آموزش آن میروند تاثیر مثبت این نوع موسیقی بر جسم و روح انسان است. این دستگاه برخلاف دستگاه همایون آهنگ‌های فرح بخش و شاد تری دارد و سرشار از شور زندگی هستند. آهنگ‌هایی که در دستگاه ماهور هستند قطعا حال دلتان را خوب می‌کنند و حسابی شما را سرحال می‌آورند. پس اگر دوست دارید آهنگ‌هایی گوش کنید که شما را موقع ناراحتی سرحال بیاورد به آهنگ‌های دستگاه ماهور گوش دهید.

دانلود دعای ربنا استاد محمد رضا شجریان

ابومجله خبری اهواز موزیک سینا موسیقی را جزو چهارم حکمت ریاضی و در ردیف حساب و هندسه و هیأت قرار داده است. موسیقی در ایران به دلایل بسیار تاریخی، از روزگاران پیشین فراتر از مرزهای کنونی ایران قدم گذاشته و خواستگاه های بسیارداشته است، نکته ضروری اینکه بدانیم بسیاری از مرزهایی که در روزگاران دور جزء سرزمین های ایران بوده و از مراکز علمی فرهنگی در ایران به شمار می رفتند. این مطلب را برای آن گفتم که جوهره این مقاله برای خودم و آنانکه به مطالعه آن می پردازند آشکار شود، گرچه در این اندک نوشته ها توا ن پرداختن به بحث کلی سنت در موسیقی نیست و شجاعت من درادای این تحقیق کم می باشد به همین علت وجود سنت رادرموسیقی ایران رامورد بررسی قرار می دهم.

http://dastchinflower.ir


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: